جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 55678
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان

قم نيوز : قم نیوز: ملتي که چهل سال در برابر همه ي سختي هاي دشمن و تعارضات و ستم هاي نظامي و اقتصادي و اجتماعي آن مردانه ايستاده است و ميرود تا اربعين پايداري خويش را که نشانه ي کمال و پويايي اين حرکت عظيم مردمي است پشت سر بگذارد
بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان
بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان
به گزارش قم نیوز بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سه حادثه ي مهم در تاريخ انقلاب اسلامي ايران روز سيزدهم آبان را به روز جهاني مبارزه با استکبار تبديل ساخت. سه واقعه که هر کدام به تنهايي مي توانست نقطه ي عطفي در جريان انقلاب باشد، و سرنوشت حرکت مردمي انقلاب را در سرنگوني نظام وابسته ي پهلوي تسريع کند. نخستين واقعه تبعيد رهبر کبير انقلاب در سال چهل و سه به ترکيه،  به جهت اعتراض شديد ايشان به قانون کاپيتولاسيون بود،  قانوني که جرائم همه ي اتباع آمريکايي در ايران را از حوزه ي قضايي خارج مي ساخت، و به آنان در مقابل همه ي جناياتشان مصونيت سياسي مي بخشيد.

حادثه ي دوم شهادت بيش از پنجاه تن از دانش آموزاني بود که در تظاهرات روز سيزده آبان سال پنجاه و هفت، در دانشگاه تهران شرکت کرده بودند و به وسيله ي مزدوران رژيم پهلوي قتل عام شدند، حادثه به قدري دلخراش و تکاندهنده بود که حتي رژيم آمريکايي شاه را هم مجبور به دروغ پردازي و پرده پوشي اين جنايت کرد و رهبر انقلاب به علت اهميت آن پيامي را از نجف براي مردم صادر فرمود و جامعه ي انقلابي را به پايداري و تداوم و صبر دعوت کرد.  واقعه ي سوم تسخير لانه ي جاسوسي آمريکا بوسيله ي دانشجويان پيرو خط امام، در سيزدهم آبان سال پنجاه و هشت بود که به علت اهميت و تاثير آن در ماندگاري و پويش و گسترش مبارزه با استعمار و استکبار به انقلاب دوم هم شهرت يافت. وقوع اين سه قضيه ي مهم و موثر در تاريخ انقلاب سبب شد تا روز سيزده آبان، به روز جهاني استکبار ستيزي و مبارزه با اصحب سلطه برگزيده شود.

 اينک در آستانه ي چهل امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ملت سرافراز ما پرچم هميشه سربلند انقلاب را در برابر همه ي اصحاب کفر و سلطه و استکبار،  همچنان در اهتزاز نگاه داشته است،  ملتي که با تأسي از اربعين حسيني در آستانه ي روز شکوهمند و فراموش ناشدني قيام رادمردان عاشورايي در کربلاي حسيني را هم به نمايشي حيرت آور در چشم جهانيان گشوده است.

ملتي که چهل سال در برابر همه ي سختي هاي دشمن و تعارضات و ستم هاي نظامي و اقتصادي و اجتماعي آن مردانه ايستاده است و ميرود تا اربعين پايداري خويش را که نشانه ي کمال و پويايي اين حرکت عظيم مردمي است پشت سر بگذارد. ملت سرافرازي که به تحمل همه ي سختي ها در همه ي جبهه هاي گشوده شده از آغاز انقلاب تا کنون از سوي دشمن، جهت براندازي انقلاب ايران در برابر يک جهان پر از کينه و نفاق و چپاول همچنان پايدار ايستاده است و به اربعين کمال خويش رسيده است،  که از قديم گفته اند: چهل روز پايداري در هر رياضتي پيروزي هميشگي را در آن سختي به دنبال دارد، آيا چهل سال پويايي و مقاومت و پيشرفت و خود اتکايي و خدا محوري و ولايت مداري يک ملت چنين نويدي را به جهانيان نداده است؟ قدري بيانديشيم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaainm.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما