دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 55803
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

کود کمپوست زباله‌های شهری قم برای درختان غیرمثمر استفاده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: با توجه به خطرساز بودن برخی مواد موجود در پسماند خانگی از کمپوست تولید شده آنها برای درختان غیرمثمر استفاده می‌شود.
کود کمپوست زباله‌های شهری قم برای درختان غیرمثمر استفاده می‌شود
کود کمپوست زباله‌های شهری قم برای درختان غیرمثمر استفاده می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه وجود برخی مواد خطرناک در پسماند خانگی نگرانی‌های پزشکی برای شهروندان دارد، اظهار کرد: به همین دلیل از کمپوست تولید شده از این پسماندها برای درختان غیرمثمر استفاده می‌کنیم. کودهای کمپوست هم موجب پوکی خاک می‌شود و هم مواد مغذی را به خاک انتقال می‌دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه زباله‌های خشک مانند نایلون‌ها، منسوجات و... از نظر اقتصادی ارزشمند نیستند اما دفن آن‌ها از نظر زیست‌ محیطی هم به صلاح نیست، گفت: در حال حاضر هنوز این مواد در شهر قم دفن می‌شوند.
میرابراهیمی با تاکید بر اینکه ‌برنامه ای که در شهرداری قم برای این موضوع تدوین شده سوزاندن این زباله‌هاست، اذعان کرد: این سوختن دو گونه است؛ می‌توانیم به صورت آر دی‌ اف درآورده به مصرف‌کنندگانی مانند کارخانه سیمان بفروشیم یا می‌توانیم به صورت مستقیم در زباله‌سوزها بسوزانیم و برق تولید کنیم.
وی با بیان اینکه از نظر شهرداری منطقی‌ترین کار این است که آردی‌اف تولید کنیم و به مصرف‌کننده بدهیم تا خودمان درگیر تولید انرژی نشویم، افزود: اما به به دلیل این‌که مصرف این مواد در کارخانه‌های سیمان مستلزم تغییراتی در مشعل‌ها و کوره‌های آن‌هاست و این نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، اما در حال حاضر گاز ارزان به این واحدها داده می‌شود، جذابیتی برای این کار وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر این که باید در کشور سازوکاری ایجاد شود که انگیزه‌ای برای کارخانه‌های سیمان برای استفاده آردی‌اف ایجاد شود، بیان داشت: مذاکراتی با مدیر کارخانه سیمان نیزار قم انجام شده و در حال رایزنی در این موضوع هستیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeanm.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما