دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 56039
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اراکی:

شیعیان و اهل سنت مشترکات زیادی دارند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب وحدت مسلمانان را به ضرر دشمنان اسلام دانست و گفت: کسی که با وحدت مسلمانان دشمن باشد دشمن اسلام است؛ این وحدتی است که همه را به سوی آن دعوت می‌کنیم.
شیعیان و اهل سنت مشترکات زیادی دارند
شیعیان و اهل سنت مشترکات زیادی دارند
به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی با اشاره به جنایات داعش و تکفیری‌ها و حمایت مستکبرین و برخی کشورهای منطقه از این گروهک تکفیری تاکید کرد: داعش نه تنها خلافت اسلامی نیست بلکه خلافت جنایتکاران است و مهمترین چالشی که امروز در برابر جامعه اسلامی وجود دارد چالش پراکندگی و جنگ داخلی و خصومت بین مذاهب درون جامعه اسلامی است.

وی افزود: داعش، النصرة و گروه‌های تکفیری همانند میکروب‌هایی هستند که به جسم اسلام حمله کرده‌اند و مسلمانان باید تلاش کنند که این میکروب‌ها را از پیکر جهان اسلام بیرون کنند.
دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب، امید دشمنان برای توقف بینش اسلامی را از درون جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: دشمنان برای اینکه بتوانند جامعه اسلامی را به شکست مواجه کنند از درون جامعه شروع می‌کنند.
وی با اشاره به معنای درونی و عمقی وحدت و انسجام اسلامی گفت: وحدت به این معنی نیست که شیعیان و اهل سنت از عقاید خود دست بردارند، بلکه در عین حفظ عقاید خود، می‌توان با دیگر مذاهب اسلامی متحد بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: نقاط مشترک میان شیعیان و اهل سنت زیاد است و ما همه قرآن را کتاب مشترک و پیامبر اکرم(ص) را پیامبر خود می‌دانیم.
وی وحدت تمام مسلمانان را به زیان دشمنان اسلام دانست و گفت: کسی که با وحدت مسلمانان دشمن باشد دشمن اسلام است؛ این وحدتی است که همه را به سوی آن دعوت می‌کنیم،‌ در قرآن و سنت نیز به وحدت اشاره شده است و قرآن تفرقه را شرک می‌داند.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه دشمنان اسلام و اهل بیت به دنبال روشن کردن آتش جنگ در جامعه اسلامی هستند بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد هستند جامعه همدل و یک دست ما را به پراکندگی و جنگ داخلی بکشانند.
گفتنی است اجلاس  محبان اهل‌بیت(ع) و مساله تکفیری‌ها با حضور بیش از 600 نفز از میهمانان خارجی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccoxqp.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما