دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 56305
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد

برگزاری همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت روز پنج شنبه دوم آذرماه در این پژوهشگاه برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت در قم
برگزاری همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت که با حضور اصحاب رسانه استان قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه این همایش اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی از سال 95 تجلیل از قرآن پژوهان از جمله آیت‌الله محمد هادی معرفت را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی برگزار کننده اصلی همایش ملی بررسی آرای تفسیر علامه معرفت است و نهادهای مختلف به این نهاد برای برگزاری این همایش کمک می‌کند، یکی از اهداف همایش، تجلیل از مقام علمی و تبیین نوآوری‌های قرآنی آیت‌الله معرفت است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: یکی از اهداف دیگر همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت، نقد دیدگاه‌های این شخصیت قرآنی است؛ فراخوان این همایش در چهار محور اصلی از جمله گرایش تفسیری، مباحث علمیت و تفسیر و مفسرشناسی در آثار آیت‌الله هادی معرفت اعلام شد.

لک زایی با اشاره به مقالات همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت اظهار کرد: 290 مقاله و چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش رسید، کتاب چکیده مقالات در روز همایش رونمایی می‌شود، 134 مقاله در همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت پذیرفته شد و حدود 40 مقاله در پنل‌های همایش ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت روز پنجشنبه دوم آذرماه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از ساعت 8:30 صبح به صورت یک سره تا اذان مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. افتتاحیه همایش با پخش پیام آیت‌الله سبحانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همراه خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: مراسم اختتامیه همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رئیس دفتر پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد و در این مراسم از ترجمه کامل کتاب التمهید در 10 جلد به زبان فارسی رونمایی می‌شود.

لک زایی با اشاره به تولید لوح فشرده مجموعه آثار علامه معرفت اظهار کرد: مرکز نور نسخه دیجیتال این مجموعه آثار را در قالب یک لوح فشرده تولید کرده است و از این لوح فشرده در مراسم اختتامیه همایش رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخشی از همایش میزگردی ویژه با حضور شاگردان برجسته این شخصیت قرآنی برگزار می‌شود، همچنین این همایش تخصصی است و مخاطبان اصلی همایش پژوهشگران قرآنی و دانشجویان رشته علوم قرآنی هستند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: علامه معرفت پدر شهید است و فرزند این شخصیت قرآنی در راه انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسید، کتاب ولایت فقیه امام خمینی(ره) به دست علامه معرفت در نجف به زبان عربی ترجمه شد و آیت‌الله معرفت می‌تواند الگویی برای طلاب در عصر حاضر باشد.

لک زایی در پایان با اشاره به انعکاس دیدگاه‌های علامه معرفت در جهان خاطرنشان کرد: آثار و دیدگاه‌های این شخصیت قرآنی در جهان مورد توجه است و علامه معرفت تاکید داشت که حوزه علمیه قم باید یک حوزه بین المللی باشد تا نوآوری‌های این حوزه به صورت گسترده و به سرعت در جهان منعکس شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwpaw.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما