يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 56581
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:

بیشترین کمک به مناطق زلزله زده در قم توسط کمیته امداد انجام شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در زلزله اخیر نیز بالاترین کمک در استان قم را کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته است که بیش از 230 میلیون تومان وجه نقد و 700 میلیون تومان کالا به مناطق آسیب دیده ارسال کردیم.
بیشترین کمک به مناطق زلزله زده در قم توسط کمیته امداد انجام شده است
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به خرید 90 مسکن به اعتبار 40 میلیون تومان با کمک‌های مردمی، اظهار کرد: تلاش کردیم در پروژه مسکن سازی از ساخته‌های تجمعی پرهیز کرده و به صورت پراکنده و اغلب در مناطق پردیسان و نیروگاه این پروژه را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در استان قم 20 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، عنوان کرد: 15 هزار خانواده جزو مستمری بگیران و چهار هزار نفر نیز به صورت موردی مانند هزینه درمان و کمک هزینه جهیزیه نیازمند خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال حدود هزار و 300 نفر برای دریافت وام اشتغال معرفی شدند، بیان کرد: افرادی که برای دریافت وام اشتغال معرفی شدند در چندین جلسه مشاوره اقتصادی شرکت کرده و پس از تایید مشاور و انجام بررسی‌های مربوطه به عنوان مشمولان وام اشتغال معرفی شدند.
وی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در حوزه ازدواج یاد کرد و گفت: کمیته امداد استان قم علاوه‌بر فعالیت در حوزه ازدواج به آموزش‌های قبل از ازدواج نیز توجه ویژه‌ای دارد و چندین جلسه مشاوره و آموزش سبک زندگی اسلامی را قبل از ازدواج برای خانواده‌های زیر پوشش برگزار می‌کند.
میرشکار با بیان اینکه فاز اول طرح مددکاری اسلامی در استان قم انجام شده است، مطرح کرد: در این طرح افراد طلبه و مددرسان به خانه‌‌های افراد نیازمند مراجعه کرده و مشکلات زندگی آن‌ها را بررسی و رفع می‌کنند و فاز دوم طرح مددکاری اسلامی نیز برای 500 خانواده پر آسیب درحال انجام است.
وی ادامه داد: 14 استان دیگر نیز از طرح مددکاری اسلامی که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به صورت ابتکاری انجام داده است الگو گرفته و درحال انجام هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اعزام سه هزار نفر به مشهد و 800 نفر به کربلا توسط کمیته امداد استان قم، خاطرنشان کرد: در استان قم خدمت‌رسانی به مردم با محوریت فعالیت‌های فرهنگی درحال انجام است و فرهنگ سازی در جامعه از اولویت بیشتری نسبت به ارائه خدمت برخوردار است.
وی با بیان اینکه طی صحبت‌های انجام شده 40 مغازه از پاساژ سعدی واقع در خیابان آذر به کمیته امداد واگذار شده است، تصریح کرد: افرادی که برای استفاده از حمایت‌های کمیته امداد مراجعه می‌کنند پس از بررسی‌های انجام شده برای آن‌ها یک بازه زمانی مشخص شده و باید طی یک مدت زمان مشخص مشکلات خود را برطرف کرده و زندگی خود را تغییر دهند.
میرشکار با اشاره به دعوت خیرین به کمیته امداد استان قم و تلاش در راستای همکاری با مراکز خیریه، یادآور شد: پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدیم بیشتر افرادی که زیر پوشش مراکز خیریه هستند در کمیته امداد نیز پرونده دارند و از حمایت‌های این مرکز نیز استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه 162 خانم مطلقه زیر 20 سال در استان قم داریم، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های فرهنگی که در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم انجام می‌شود برگزاری جلسات مشاوره و جلوگیری از طلاق است که بسیاری از این موارد در طرح مددکاری اسلامی شناسایی شده و پس از صحبت‌های انجام شده افراد از طلاق منصرف شده و به زندگی خود ادامه داده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اینکه امسال بیش‌ از 23 میلیارد تومان کمک‌های مردمی داشتیم که هفت میلیارد تومان آن صدقات بوده است، عنوان کرد: در زلزله اخیر نیز بالاترین کمک در استان قم را کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته است که بیش از 230 میلیون تومان وجه نقد و 700 میلیون تومان کالا به مناطق آسیب دیده ارسال کردیم.
وی در پایان اضافه کرد: مدیران و مسؤولان در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم باید خدمت‌رسانی به مردم را از نگاه قرآن بررسی کنند و برای این مهم نیز باید از ظرفیت ویژه مراجع تقلید بهره بگیرند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcezn8n.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما