يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 56608
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش استان قم مطرح شد

ضرورت توجه بیشتر به بخش پژوهش در قم

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری استان قم بر ضرورت توجه بیشتر به بخش پژوهش در این استان تاکید شد.
ضرورت توجه بیشتر به بخش پژوهش در قم
ضرورت توجه بیشتر به بخش پژوهش در قم
به گزارش قم نیوز جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری استان قم ظهر امروز با حضور استاندار قم و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد.

سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم در ابتدای این جلسه گفت: پژوهش‌های خوبی در برخی از دستگاه‌های استان همچون جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه ای صورت گرفته است و بقیه دستگاه‌های اجرایی قم نیز باید پژوهش‌های خودشان را ارائه بدهند، همچنین به دنبال این هستیم که شاهد حضور این دستگاه‌ها در نمایشگاه پژوهش استان قم هم باشیم.

سید حسین اخوان رئیس پارک علم و فناوری استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به ماموریت‌های این نهاد گفت: یکی از این ماموریت‌ها انتخاب ایده‌های برتر استان با عنوان طرح شتاب است، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف استان قم ایده‌های خودشان را به پارک علم و فناوری استان ارائه کردند که سه ایده برتر در روز جشنواره پژوهش استان قم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم، مسؤولیت کمیته علمی ستاد هفته پژوهش استان را بر عهده این دانشگاه دانست و تصریح کرد: این کمیته وظیفه داوری بین اساتید دانشگاه‌های قم بر عهده دارد و کمیته علمی جزو کمیته‌های مهم ستاد هفته پژوهش است.

وی ادامه داد: باید شخصیتی علمی و غیرسیاسی به عنوان سخنران ویژه جشنواره پژوهش استان قم دعوت شود، استانداری باید حمایت مالی را از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش استان قم داشته باشد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در بخشی از این جلسه با اشاره به جایگاه پژوهش در استان اظهار کرد: دستگاه‌های استان قم مساله پژوهش را بیشتر از گذشته جدی گرفته اند، انجام پژوهش باید به تحولاتی منجر شود و تاثیراتی را به وجود آورد، اگر پژوهش‌ها تخصصی شوند، کاربرد بیشتری خواهند داشت.

در بخش پایانی جلسه نیز پوستر هفته پژوهش استان قم با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی قم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevp8n.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما