سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 56660
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

توسعه و گسترش فضای سبز شهری قم با جدیت پیگیری می شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از مراقبت ويژه از درختان مسن و قديمي شهر و نظارت مستقيم بر نهالستان‌ها و محل‌هایی كه خريد نهال‌ها صورت می‌گیرد خبر داد.
توسعه و گسترش فضای سبز شهری قم با جدیت پیگیری می شود
توسعه و گسترش فضای سبز شهری قم با جدیت پیگیری می شود
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه در فصلهای پاييز و زمستان اصلی‌ترین مقوله براي گياهان و فضاي سبز، تغذيه و بستر مناسب است اظهار کرد: در اين راستا چاله‌هایی اطراف درختان حفر و كود دامي به آن اضافه می‌شود و در فصل رشد درخت از آن تغذيه می‌کند اين روش علمي و به روز است.
وی با بیان اینکه توسعه و گسترش فضای سبز شهری قم با جدیت پیگیری می شود خاطر نشان کرد: دستورالعملي تهيه و به همه مناطق ابلاغ شده تا چاله‌هایی كه براي كاشت درخت جديد در نظر است با اختلاط مقداري كود دامي و خاك زراعي پر و سپس درختكاري انجام شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي درختان مسن و قديمي شهر گفت: براي درختان مسن و با اهميت هم در قالب ايجاد چال كود تغذيه مناسب گياهان اجرايي می‌شود.
وی با تاکید بر نظارت مستقيم بر نهالستان‌ها و محل‌هایی كه خريد درختان و پوشش گياهي شهري صورت می‌گیرد تصریح کرد: در اين راستا از هر واحدي كه مورد تائيد واحد گياه پزشكي سازمان باشد گياه تهيه می‌شود، حسن اين اقدام اين است كه از ورود آفات جديد جلوگيري می‌شود و نوعي قرنطينه كردن در مبدأ است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccxeqp.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما