شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 5673
آیت الله علوی گرگانی:

در عید خود را با گناهان مشغول نکنیم

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی گفت: نباید در این عید خود را با گناهان مشغول كنیم، بلكه باید با تذكر نعمت های خدا به عبادت پروردگار، مصمم تر شویم.
در عید خود را با گناهان مشغول نکنیم
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی روز شنبه در جمع پیرغلامان اباعبدالله و مكتب اهل بیت (ع) شهرستان بویین زهرا، با اشاره به فرارسیدن سال جدید، افزود: نباید در این عید خود را با گناهان مشغول كنیم، بلكه باید با تذكر نعمت های خدا و گردش روزگاران و تفكر در این فلسفه، به عبادت پروردگار، مصمم تر شویم.

علوی گرگانی اضافه كرد: باید به بركات اینگونه سنت ها از جمله صله رحم، شاد كردن دل مردم، مراسم آشتی كنان خانوادگی و دوستانه توجه خاص داشته باشیم، این عید، سنت های نیكویی در خود دارد كه باید آن ها را گرفت و به آن عمل كرد، ولی از گرفتار شدن به گناهانی كه ممكن است در حاشیه آن انجام شود، خودداری كنیم.

وی تاكید كرد: باید همواره به یاد داشته باشیم عالم محضر پروردگار است و ائمه اطهار (ع) بویژه امام زمان (عج) ناظر اعمال و رفتار ماست، پس باید با عمل به دستورات دین، دیانت خود را ثابت و قلب ائمه (ع) را شاد نماییم.

این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به اهمیت پاكی درون، اظهار داشت: خداوند و ائمه اطهار (ع) تاكیدات فراوانی بر پاكیزگی انسان ها در دو بعد جسمی و روحی و معنوی داشته اند كه توجه به این ابعاد، سعادت دنیوی و اخروی انسان ها را تضمین می كند.

وی افزود: نظافت جسمی انسان ها از اهمیت بسیاری برخوردار است به حدی كه پیامبر اكرم (ص) فرموده اند، با تمام پاداشی كه حضور در مسجد برای انسان دارد، ولی اگر كسی با بوی بد دهان خود قصد حضور در مسجد را دارد، باید از این كار اجتناب كند.

علوی گرگانی گفت: به راستی خداوند انسان ها را با نیازهای متعدد آفرید كه از گردن كشی و سركشی باز بمانند، ولی همین انسان ها تا اندك قدرتی به دست می آورند، بر دیگران ظلم روا می دارند، چنان كه امروز نیز در سطح جهان، زورگویان به خاطر رسیدن به منافع دنیوی خویش انسان های بسیاری را به خاك و خون می كشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.mqpa2bqe1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما