پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 56748
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی: نباید برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کنیم

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کنیم، گفت: وظیفه ما شیعیان در زمان غیبت این امام معصوم داشتن ورع و تقوا است و نباید در این دوران همیشه به دنبال علامت‌های ظهور امام زمان(عج) باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی: نباید برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کنیم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به داستان قوم بنی اسرائیل در قرآن اظهار کرد: حدود 100 آیه در این کتاب آسمانی به داستان قوم بنی اسرائیل اختصاص پیدا کرده و داستان این قوم در سوره‌های مختلف قرآن است.
وی ادامه داد: برخی از مجرمین به دلیل پول افرادی را می‌کشند، چنین قاتلانی نه به پول می‌رسند و نه اینکه آن چیزی که دارند، برای آن‌ها باقی می‌ماند، در نهایت سرنوشت قاتلان، زندانی شدن و بر سردار رفتن است و افرادی که گناه می‌کنند، دلیلش این است که اعتقادشان به معاد ضعیف است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید در پدیده‌های مختلف جهان همچون تغییر فصل‌ها به فکر قیامت بیفتد، ضعف در اعتقاد به معاد موجب می‌شود که انسان مرتکب گناه شود.
رفیعی با اشاره به ویژگی‌های قوم بنی اسرائیل اظهار کرد: این قوم لجوج بود و با بهانه‌جویی‌های خود حضرت موسی را بسیار اذیت کرد، سوال‌های این قوم از حضرت موسی برای اذیت کردن بود در حالی که سوال باید برای فهم باشد.
وی ادامه داد: تمام علامت‌های ظهور امام زمان(عج) متصل به زمان ظهور نیست، به عنوان مثال سقوط حکومت بنی عباس جزو علامت‌های ظهور امام زمان(عج) است، ظهور این امام معصوم پنج علامت قطعی دارد که به محض وقوع این علامت‌ها، ظهور امام زمان(عج) به سرعت اتفاق می‌افتد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید برای ظهور امام زمان(عج) زمان تعیین کنیم، گفت: وظیفه ما شیعیان در زمان غیبت این امام معصوم داشتن ورع و تقوا است و نباید در این دوران همیشه به دنبال علامت‌های ظهور امام زمان(عج) باشیم.
رفیعی با اشاره به ضرورت احترام به والدین اظهار کرد: انسانی که به پدر و مادرش احترام بگذارد، برکت‌های مادی و معنوی نصیب او خواهد شد و ائمه معصومین(ع) در روایات تاکید زیادی بر احترام گذاشتن به والدین داشتند.
وی ادامه داد: تمسخر مخلوق در واقع تمسخر خالق است و نباید افراد را به دلیل چهره و رنگ پوست مورد تمسخر قرار بدهیم، قوم بنی اسرائیل حتی حضرت موسی پیامبر خودشان را مورد تمسخر قرار می‌دادند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: لجاجت و بهانه جویی عامل همه درگیری‌ها و اختلافات است، لجاجت بذر شک را در دل انسان به وجود می‌آورد و انسان مومن نباید لجوج باشد.
رفیعی ادامه داد: انسان مومن حسود نیست و دروغ نمی‌گوید، ممکن است که انسان به صورت ناخودآگاه حسادت داشته باشد، اما نباید این حسادت را اظهار کرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjoaei.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما