يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 57472
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی:

مرکز تخصصی مهدویت در مقابله با جریان‌های انحرافی تعارف ندارد

قم نيوز : مدیر پژوهشکده مهدویت و موعود گرایی، مرکز تخصصی مهدویت را یکی از مراکز مهم‌ کشور در مقابله با جریان‌های انحرافی عنوان کرد.
مرکز تخصصی مهدویت در مقابله با جریان‌های انحرافی تعارف ندارد
مرکز تخصصی مهدویت در مقابله با جریان‌های انحرافی تعارف ندارد
به گزارش قم نیوز حجت‎الاسلام محمدرضا یوسفیان در همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تخصصی مهدویت که در این مرکز برگزار شد، گفت: مرکز تخصصی مهدویت از سال ۸۰ شکل گرفت و از سال گذشته، سطح چهار مهدویت به شکل جدی در این مرکز برگزار شد.

وی افزود: پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی در مرکز تخصصی مهدویت شکل گرفت که پشتیبان آموزشی و پژوهش‎های مهم این مرکز است.

مدیر پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی بیان کرد: این پژوهشکده در سه گروه آغاز به کار کرده است و طرح‎هایی نیز در این پژوهشکده به تصویب رسیده است، از جمله این طرح‌ها می‌توان به این نکته اشاره کرد که قرار است برای احادیث مهدویت، پرونده‌های علمی و موضوعات و خانواده حدیثی شکل بگیرد.

وی افزود: انتشارات مرکز ۲۶۰عنوان کتاب را منتشر کرده است که اکثر این کتب توسط محققان مرکز تخصصی مهدویت نوشته شده است؛ حتی بسیاری از کتب کودک و نوجوان نیز در این مؤسسه تولید شده است.

حجت‎الاسلام یوسفیان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰عنوان کتاب جدید منتشر شده است و برخی کتب، چندین بار در این سال‌ها تجدید چاپ شده است و هم‌اکنون ۸کتاب در دست اتنشار است.

وی یادآورشد: از دیگر فعالیت‎های این مرکز می‌توان به مسأله پایان‌نامه نویسی اشاره کرد که این کار، چند سال است به شکل جدی دنبال می‌شود؛ ۱۳۰ پایان نامه در سطح سه و چهار در این مرکز تولید شده است و امسال ۱۲ پایان نامه دفاع شده است.

حجت‎الاسلام یوسفیان گفت: یک فعالیت علمی قوی در این مجموعه شکل گرفت است که این کار در حوزه کتاب کودک و نوجوان است، به نحوی که در این زمینه طرحی با تولید 10 کتاب اجرا شد.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی اظهار کرد: این مرکز در مقابل تمام انحرافات، بسیار قوی عمل کرده است و در برخی از مقابله‌های جدی رسانه ای و پژوهشی با برخی از جریان‌ها ثابت کرده است که با هیچ جریانی برای دفاع از حریم مکتب ناب اهل‌بیت(ع) تعارف ندارد.

وی گفت: همچنین این مرکز دو مجله علمی‌پژوهشی انتظار موعود و مجله علمی‌تخصصی سپیده سحر را منتشر می‌کند؛ سه هزار کتاب تخصصی در کتابخانه مرکز تخصصی وجود دارد و از سال گذشته ۲۰۰ کتاب جدید وارد مخزن کتابخانه شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewe8n.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما