پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 57635
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله مؤمن: صیانت از روحانیت نیازمند اهتمام بیشتر در تربیت طلاب فاضل است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری صیانت از نهاد مقدس روحانیت را نیازمند اهتمام بیشتر نسبت به تربیت طلاب فاضل دانست و گفت: اگر بتوانیم طلاب فاضل و عالم را به جامعه ارائه دهیم شاهد ارتقای جایگاه روحانیت در میان مردم خواهیم بود.
آیت‌الله مؤمن: صیانت از روحانیت نیازمند اهتمام بیشتر در تربیت طلاب فاضل است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد مؤمن صبح امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه دادگاه ویژه روحانیت از نظر قانون اساسی از اختیارات ولایت فقیه است، اظهار کرد: اختیارات رهبری بیش از مواردی که در قانون اساسی به آن اشاره شده است چرا که ایشان جایگاه ولایت مسلمین را دارند، ولایت ولی فقیه مطلق است و ولایت در حوزه‌های مختلف تعاریف مشخصی دارد.
وی اضافه کرد: هدف‌های بسیاری برای تاسیس دادگاه ویژه روحانیت وجود دارد که یکی از آنها این است که امکان دارد یک روحانی بر خلاف هدف اصلی حوزه یک کاری را انجام دهد که اشخاص غیر روحانی متوجه کار او نشوند به همین علت برای جلوگیری از خدشه وارد شدن به نظام اسلامی افرادی را در دادگاه ویژه روحانیون اختصاص داده تا بتوانیم به این اشتباهات رسیدگی کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر افرادی ناآشنا نسبت به روحانیت بخواهند به اشتباهات افراد روحانی رسیدگی کنند امکان دارد که اشتباهات بیشتری صورت بگیرد و در نتیجه جایگاه روحانیت زیر سوال برود به همین علت اگر دستگاهی با محوریت روحانیت به مشکلات این قشر بپردازد می‌تواند نتایج مطلوب‌تری را رقم بزند.
وی با تاکید بر اینکه نسبت به عملکرد دادگاه ویژه روحانیت بیگانه نیستیم، عنوان کرد: در شهر مقدس قم نیز برای برخی از اشخاص دادگاه ویژه تشکیل داده و با توجه به شرایط قانون را دنبال کردیم.
آیت‌الله مؤمن از حضور نمایندگان محلی و آشنا با روحانیون در دادگاه‌های ویژه روحانیت یاد کرد و ادامه داد: تلاش شده است تا به برترین شیوه حق و عدالت را دنبال کنیم و با مشکل خاصی روبه رو نباشیم.
وی با اشاره به حضور مدرسان و مدیران حوزه در دادگاه ویژه روحانیت عنوان کرد: افراد فاضل و مرتبط با روحانیون در این دادگاه مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ برخی از مباحث را امکان دارد بشنویم اما باید نسبت به صحیح بودن شنیده‌های خود اطمینان پیدا کنیم.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم بر لزوم توجه به جایگاه روحانیت در رسیدگی به پرونده‌های روحانیون در دادگاه ویژه روحانیت تاکید کرد و گفت: این اقدامات برای این است که عملکرد اشتباه برخی از افراد خاص، منجر به بدبینی مردم به روحانیت نشود.
آیت‌الله مؤمن با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید عمل متواضعانه و خداخواهانه داشته باشند، یادآور شد: اساتید نسبت به پرورش طلاب و روحانی توانمند اهتمام جدی داشته باشند؛ امام خمینی(ره) همانطور که آموزه‌های درست را به شاگردان خود ارائه می‌دادند از این آموزه‌ها در زندگی خود نیز استفاده می‌کردند.
وی صیانت از نهاد مقدس روحانیت را نیازمند اهتمام بیشتر نسبت به تربیت طلاب فاضل دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم طلاب فاضل و عالم را به جامعه ارائه دهیم شاهد ارتقای جایگاه روحانیت در میان مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcftvdt.w6demagiiw.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما