پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 57647
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قمنا
مدیرکل بهزیستی استان قم:

طلاق مانند زلزله به‌صورت روزانه خانواده‌ها را ویران می‌کند

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در کشور اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در ده سال گذشته، آمار 20 هزار طلاق بررسی‌شده و دو طیف از افرادی که تحصیلات عالی داشته کمترین آمار طلاق را دارند، اما افرادی که سطح تحصیلات ابتدایی داشته بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.
طلاق مانند زلزله به‌صورت روزانه خانواده‌ها را ویران می‌کند
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه در مراسم افتتاحیه مرکز خانه روانشناسان حرف یاورانه که در سالن همایش‌های خانه جوانان برگزار شد، سلامت طیف‌ها را نسبی دانست و اظهار داشت: اگر سلامت طیف‌ها نسبی باشد می‌توانیم آن را از صفر تا صد به دست بگیریم.
وی به بعدهای مختلف سلامت اشاره کرد و افزود: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از جمله بعدهای سلامت بوده و فردی می‌تواند در این کار ادعای سلامت کند که دستی بر آتش داشته و در این زمینه کار کرده باشد.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه بعد از انقلاب شاخصه‌هایی را در بعد سلامت دارا هستیم، عنوان کرد:‌ در موضوع سلامت بعد از انقلاب شاخص‌هایی مانند مرگ‌ومیر زنان باردار و موضوع واکسیناسیون را داریم که کشور ایران توانسته در سطح بین‌المللی فعالیت‌های خوبی را در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در کشور ایران امید به زندگی به بیش از 70 سال رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ امید به زندگی نشان‌دهنده ارتقای سلامت و شاخص‌های پزشکی است.
سلیقه، سلامت روانی و اجتماعی را در کشور مغفول مانده خواند و تصریح کرد: اگر فردی در خانواده دچار مشکل بحران اجتماعی شود قطعاً شماره اورژانس بحران اجتماعی را نمی‌داند، برخلاف اورژانس حوادث که همه آن را می‌دانند، بنابراین این خللی بوده که درگذشته و حال با آن روبه‌رو هستیم.
وی افزایش تخت بیمارستان‌ها را شاخصه‌ای منفی دانست و بیان کرد:‌ جامعه‌ای که دچار مشکل اجتماعی شده باشد، بر تخت‌های بیمارستان آن جامعه و کشور افزوده می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در برنامه پنجم و ششم به‌عنوان متولی بخش سلامت است، ابراز کرد: سازمان بهزیستی ازاین‌جهت متولی این امر شده است که بتواند بخش سلامت را پررنگ‌تر نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به آموزش باورهای اصیل خود در همه زمینه‌های توسعه به‌ویژه در بخش شهری مشکلات را حل کنیم تا کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شویم.
سلیقه به نیاز بیشتر تزریق واکسیناسیون اجتماعی اشاره و تصریح کرد: باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی واکسیناسیون اجتماعی به این عرصه ارتقا بخشیده و خلأهای جامعه را حل کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند جامعه را دچار مشکل کند، عنوان کرد:‌ باید همانند دیگر بخش‌ها، مراکز مشاوره را نیز افزایش داده تا در جامعه دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نشویم.
وی به مراکز مشاوره فعال در استان اشاره و بیان کرد: 20مرکز مشاوره در استان فعالیت می‌کنند، اما با توجه به نیازهای جامعه به این مراکز باید توسعه بیشتری پیدا کنند.
سلیقه آمار طلاق در کشور را نگران‌کننده دانست و ابراز کرد: طلاق مانند زلزله به‌صورت روزانه خانواده‌ها را ویران می‌کند.
وی ابراز کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در ده سال گذشته، آمار 20 هزار طلاق بررسی‌شده و دو طیف از افرادی که تحصیلات عالی داشته کمترین آمار طلاق را دارند، اما افرادی که سطح تحصیلات ابتدایی داشته بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: از مرکز مشاوره انتظار داریم که پکیج‌های استاندارد را آماده و ارائه دهد و تیم مشاوره بتواند آموزش‌ها را انتقال دهد تا جامعه‌ای سالم داشته و شاخص‌ها را ارتقا دهیم و امیدواریم با برگزاری نشست‌های دوره‌های آموزشی به هدف مطلوب در این خصوص دست پیدا کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciyqaw.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما