يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 57772
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
دبیر جشنواره شهر خوب، شهروند خوب خبر داد:

ارائه آموزشهای ترافیکی در فاز نخست جشنواره شهر خوب، شهروند خوب

قم نيوز : دبیر جشنواره شهر خوب، شهروند خوب گفت: فاز اول جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در موضوعات ترافیکی کار خواهد شد و در این شکل فعلی فعالیت در حوزه مدارس نیز خواهد بود.
ارائه آموزشهای ترافیکی در فاز نخست جشنواره شهر خوب، شهروند خوب
ارائه آموزشهای ترافیکی در فاز نخست جشنواره شهر خوب، شهروند خوب
به گزارش قم نیوز کوروش زارعی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» که در ساختمان مرکزی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه، اظهار کرد: ما در کشور قبل از اینکه مشکل اقتصادی، علمی و سیاسی داشته باشیم مشکل فرهنگی داریم؛ اگر بداخلاقی در جامعه داریم به دلیل مشکلات فرهنگی است و فرهنگ و فرهنگ‌سازی از نان شب واجب‌تر است.
دبیر جشنواره با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی و سیاسی در جامعه و بداخلاقی‌ها، تصریح کرد: اگر مشکلات فرهنگی را برطرف کنیم به هم تهمت نمی‌زنیم و بداخلاقی نکرده و دروغ نمی‌گوییم.
زارعی با بیان اینکه سال گذشته سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حوزه هنری برای فعالیت‌های نمایشی در زمینه فرهنگ ترافیک وارد مذاکره شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه با محوریت مدارس آغاز شد و شکل گرفت اما سعی کردیم اصلاحاتی انجام داده تا خانواده و توده جامعه در معرض آموزش باشند.
دبیر جشنواره گفت: سعی کردیم زمان کارها کوتاه تر شده تا مردم نیز بتوانند در زمان محدود در معابر و خیابان‌ها از آموزش‌ها استفاده کنند.
زارعی با بیان اینکه در این طراحی جدید ژانرهای مختلف با استفاده از امکانات جدید به نمایش عموم گذاشته شد، تصریح کرد: سال 95 استارت کمپین از خودمان شروع کنیم را زدیم و در این زمینه نظر مردم و مسئولان نیز جلب شد.
وی با اشاره به روش‌های مختلف اجرای مباحث شهروندی در شهر تهران، گفت: کم کم وارد فازهای موضوعی جدید در حوزه محیط زیستی و... شدیم که اتفاقات بزرگی را در شهر تهران رقم زد.
دبیر جشنواره با اشاره به برگزاری جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در قم، گفت: در فاز اول در موضوعات ترافیکی کار خواهد شد و در این شکل فعلی فعالیت در حوزه مدارس نیز خواهد بود.
زارعی با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی استان قم همراه با هنرمندان تهرانی در این برنامه مشارکت خواهند داشت، گفت: تمام تلاش ما این است که هنرمندان قمی نیز تجربه خوبی در این زمینه کسب کنند و در آینده بتوانیم در صورت نیاز با بهره‌گیری از توان همین هنرمندان بومی کار را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه 11 نمایش در بخش خیابانی در زمان‌های یک دقیقه‌ای تا سه دقیقه‌ای طراحی شده است، گفت: اجرای ویژه دوچرخه‌های رنگی را خواهیم داشت که ترویج شعارهای فرهنگ شهروندی را در شهر انجام می‌دهند.
دبیر جشنواره گفت: قطعاً جریان فرهنگی خوبی را در قم آغاز خواهیم کرد و بیش از 80 هنرمند در این زمینه همکاری و مشارکت خواهند داشت.
زارعی بیان کرد: البته به دنبال این هستیم که استندآپ کمدی‌های یک تا دو دقیقه‌ای نیز در شهر راه‌اندازی کنیم که هنرمندان بیشتری دخیل خواهند بود.
وی یکی از مشکلات شهر قم را راکبین موتورسیکلت‌ها دانست و اظهار کرد: مشکلاتی که ما امروز در شهر قم داریم به دلیل این است که آموزش‌های لازم به مردم داده نشده است.
دبیر جشنواره ایست یک لحظه تحمل، قم زیر بال فرشتگان، پرفورمنس موتور بی‌خطر، پرفورمنس آدم بی‌خطر، پرفورمنس آدم طلایی و... را از جمله عناوین نمایش‌های پیش‌بینی شده دانست و گفت: این نمایش‌ها در زمان‌های سه تا 30 دقیقه‌ای برای مردم اجرا خواهد شد.
زارعی آماده سازی سه اثر نمایشی برای مدارس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این نمایش‌ها با توجه به اهمیت جامعه هدف مدارس و دانش‌آموزان آماده سازی شده که یک تیم حرفه‌ای اجرای آن ها را بر عهده خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان قمی جریان‌ساز ترین هنرمندان حوزه آیینی و دینی هستند، اظهار کرد: در تمام کشور به دنبال ترویج فرهنگ‌های آیینی هستیم و توانسته‌ایم با بهره‌گیری از همین توان غنی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم و موثر باشیم.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchiqnm.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما