سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 581
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

دکترین مهدویت به صحنه آورده شود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: اکنون شرایط برای ترویج فرهنگ مهدویت و انجام رسالت فراهم است و بر همه محققان و پژوهشگران لازم است که دکترین مهدویت را به صحنه بیاورند.
دکترین مهدویت به صحنه آورده شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی در دومین همایش انتظار مهدویت در آموزه‌های رضوی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری اینگونه همایش‌ها برنامه بسیار خوبی است که در گسترش فرهنگ مهدویت و معارف اهل‌بیت(ع) تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «اگر مهدویت نباشد تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌های انبیا الهی بی‌فایده و بی‌اثر خواهد بود» به همین دلیل بر همه محققان و پژوهشگران لازم است که با همکاری یکدیگر در انجام وظیفه خود کوشا باشند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در جامعه کنونی بیشترین فضا به جوانان و حتی کودکان تعلق دارد، گفت: تاکنون تلاش‌های زیادی در رابطه با جوانان در عرصه مهدویت صورت گرفته است اما همه باید توجه کنند که سبد فرهنگی‌ جامعه باید با اینگونه مسائل پر شود وگرنه توسط دشمنان اقلام دیگری در آن قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر در سبد نیاز فرهنگی جوانان کالایی قرار ندهیم کالای دیگری در سبد آنها قرار می‌گیرد بنابراین قبل از اینکه دیگران چنین کاری کنند ما باید به فکر باشیم.

سعیدی با اشاره به ضرورت وجود امثال شهید مطهری در همه اعصار گفت: در زمان آن متفکر شهید نیز کسانی بودند که با روش‌های مختلف سعی داشتند جوانان این مرز و بوم را زیر سلطه خود قرار دهند و امثال این افراد کسانی بودند که با اندیشه‌هایی متعلق به حزب توده و با قلمی روان سعی در جذب جوانان داشتند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: نباید گمان کرد که افرادی مانند جلال آل احمد یا شهید مطهری توان دشوارنویسی نداشتند بلکه آنها می‌خواستند با قشر جوان در ارتباط بوده و بر آنها تاثیر بگذارند.

سعیدی تصریح کرد: نجات نسل جوان از رسالت‌های مهم اهالی فرهنگ در همه زمان‌هاست و امروز ما نیاز داریم که مهدویت و معارف مربوط به آن را با زبانی گویا و روان به نسل جوان منتقل کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه عناصر مفیدی در زمینه ارائه مقالات و نوشته‌های مختلف مهدوی رشد کرده‌اند، ابراز کرد: سهم جوانان در این میان باید مشخص شده و بررسی شود که تاکنون چه کارهایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به ضرورت ایجاد زبانی مشترک و جوان پسند برای گسترش فعالیت‌های مهدوی اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام می‌فرمودند که رسالت من عام است و در این میان جوانان با من همراه شده‌اند اما بزرگان مخالفت می‌کنند و امروز نیز شاهد هستیم که جوانان و نوجوان و حتی کودکان علاقه خاصی به این مباحث دارند.

سعیدی در ادامه سخنان خود به بیان برخی از ویژگی‌های کودکان پرداخت و گفت: آنها مهربانی را دوست دارند، زیرا ذات آنها هنوز با مشکلات زندگی آشنا نشده است بنابراین باید جلوه‌های مهربانی امام زمان(عج) را در قالب شیوه‌های امروزی نظیر عکس، تئاتر و سایر موارد به آنها منتقل کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ارتباط پیچیده و عجیب کودکان با والدین خود را دیگر ویژگی این سنین برشمرد و تصریح کرد: باید کاری کنیم که کودکان این کشور همان احساسی را نسبت به امام عصر(عج) داشته باشند که نسبت به پدر و مادر خود ابراز می‌کنند.

وی سومین خصوصیت کودکان را درک آنها از زیبایی دانست و ابراز کرد: زیبایی‌های ظهور باید با بیانی جذاب برای کودکان ترسیم شود زیرا آرزوها و قدرت تخیل آنها بسیار قوی است به همین دلیل برنامه‌های کارتونی و تخیلی بیشتر مورد پسند آنها واقع می‌شود.

‌امام جمعه قم تاکید کرد: آرمانشهر امام زمان(عج) باید در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قالب شکل و محتوای مورد پسند کودکان و جوانان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مخرب شبکه‌های ماهواره ای گفت: برای مقابله با ماهواره و برنامه‌های آنها باید تلاش روزافزونی صورت گیرد زیرا یکی از شرایط ظهور و رسالت‌های مهم همه ما این است که نسل جوان را دریابیم.

سعیدی با بیان اینکه امام رضا(ع) در دوران امامت خود از تمام ظرفیت‌های اجتماع آن دوران استفاده کرد، ادامه داد: بر خلاف تصور عمومی، مامون شخص دانش دوستی نبود بلکه جلسات مباحثه با دانشمندان سایر ادیان را تنها برای ضربه زدن به امام رضا(ع) تدارک می‌دید.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اکنون شرایط برای ترویج فرهنگ مهدویت و انجام رسالت فراهم است و بر همه محققان و پژوهشگران لازم است که دکترین مهدویت را به صحنه بیاورند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdchtznmd23n6.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما