يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 58781
منبع : خبرگزاری فارس
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

فقه نقادی در رسانه‌های جمعی به خوبی تبیین شود

مسوولان براساس آموزه‌های اسلامی خود را به نقد بکشند
قم نيوز : دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم تبیین فقه نقادی در رسانه‌های جمعی تاکید کرد.
فقه نقادی در رسانه‌های جمعی به خوبی تبیین شود/ مسوولان براساس آموزه‌های اسلامی خود را به نقد بکشند
فقه نقادی در رسانه‌های جمعی به خوبی تبیین شود/ مسوولان براساس آموزه‌های اسلامی خود را به نقد بکشند
به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی طی سخنانی در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، ابراز داشت: ما در دین مبین اسلام و شرع مقدس فقه نقادی داریم و این طور نیست که هر کس بدون هیچ معیار و ضابطه ای سخن از نقد بگوید بلکه می‌بایست به اصول آن مستنبط از فقه توجه کرده و بر این پایه دست به نقادی بزند.

وی همچنین افزود: یکی از اصول مهم فقه نقادی این است که فرد منتقد از خود شروع کند و این که خود را برتر از دیگران ندیده، تنها به بیان عیب و ایراد افراد دیگر نپردازد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی دیگر از اصول مهم نقادی از نگاه اسلام این است که خیلی جاها نباید نقد را علنی و در ملأ عام بیان کرد، البته در برخی جاها که فردی دارای مقام بالایی است و در ملأ عام مرتکب گفتار یا رفتار خلافی می‌شود و تاثیرش بر کلیت جامعه است، در این جا باید نقد را علنی مطرح کرد.

وی در ادامه با اشاره به اصل مهم محاسبه نفس در مسائل اخلاق و تهذیب و لزوم توجه بیشتر مسئولان به این مساله گفت: مدیران و مسئولان کشور که سرنوشت مردم و کشور و سرنوشت دین مردم به تصمیم آن‌ها گره خورده می‌بایست قبل از هر چیز براساس آموزه‌های اسلامی خود را به نقد بکشند به این که چه کرده‌اند و چقدر رفتار و گفتار آن‌ها تصمیم بوده و کمک به توسعه مسائل دینی و اخلاقی در جامعه کرده است.

وی افزود: مسئولان باید خود را نقادی کنند که چقدر در انجام مسئولیت‌های محوله با چه توش و توانی کار کرده و چقدر خود را حقیقتاً مسئول دانسته و پاسخگو بوده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizyaw.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما