چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 58898
منبع : افکار نیوز

پاسخ روسیه به ایجاد ارتش کرد توسط آمریکا

قم نيوز : رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه در واکنش به تصمیم آمریکا برای ایجاد یک ارتش کُردی در سوریه گفت: این رفتار آمریکا در تقابل مستقیم با منافع روسیه است و ما و متحدانمان تدابیر لازم برای بی ثبات کردن شرایط در سوریه توسط آمریکا اتخاذ خواهیم کرد.
پاسخ روسیه به ایجاد ارتش کرد توسط آمریکا
به گزارش قم نیوز ولادیمیر شامانوف رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه در واکنش به تلاشهای آمریکا برای ایجاد یک ارتش کُردی در سوریه تاکید کرد که مسکو و شرکایش اقدامات مشخصی را در پاسخ به تصمیم واشنگتن برای ایجاد یک ارتش کردی در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه اتخاذ خواهند کرد.

روز شنبه سخنگوی ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش گفته بود که آمریکا در حال آموزش 30 هزار نیروی کرد سوری برای کنترل بیشتر در مرزهای تحت کنترل نیروهای دموکراتیک در سوریه است.

شامانوف افزود: این رفتار آمریکا در تقابل مستقیم با منافع روسیه است و ما و متحدانمان تدابیر لازم برای بی ثبات کردن شرایط در سوریه توسط آمریکا اتخاذ خواهیم کرد.

پیش از این ترکیه نیز شدیدا به این اقدام آمریکا واکنش نشان داده بود. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته که این تصمیم غیرقابل قبول و کاملا اشتباه است. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه طی بیانیه ای این اقدام آمریکا را محکوم و تاکید کرد که واشنگتن هیچ مشورتی با ما در این زمینه انجام نداده است.

«حلوسی آکار» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه هم روز سه‌شنبه تاکید کرد آنکارا اجازه نمی‌دهد حمایت‌های نظامی از نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق سوری (ی.پ.گ) ادامه یافته و این گروه مسلح شوند.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور با اعلام خبر آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه طی روزهای آینده، تاکید کرده بود ارتش کُردی که آمریکا قصد ایجاد در این منطقه را دارد، در نطفه خفه خواهند کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch66nm.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما