چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 58917
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم مطرح كرد

ضرورت انجام وظيفه در زمان احساس خطر در حوزه دين و مذهب

قم نيوز : استاد حوزه علميه قم گفت: زماني كه كيان نظام، دين و مذهب در معرض خطر قرار گرفت؛ بر ما است كه انجام وظيفه كنيم.
ضرورت انجام وظيفه در زمان احساس خطر در حوزه دين و مذهب
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه در اعتراض به سخنان اخیر رئیس جمهور با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: دلیل صریح و قطعی بر حرمت نقد نسبت به کلام و فرمان پیامبر اکرم(ص) وجود دارد و ما امامان معصوم را مانند پیامبر اکرم(ص) می‌دانیم و روایت متواتر شیعه است که اولو الامر مقصود ائمه(ع) هستند.
وی خاطرنشان کرد: این حق وجود ندارد که در جان و درون نسبت به آنها نقد صورت گیرد. ایمان در جان است و نباید در جان خود احساس نقد کنند. نقد به معنای بر ملا و بیان کردن عیب یا نقطه ضعف است که با عصمت منافات دارد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تکرار چنین مواردی گفت: در مسائل مختلف تاکنون آنچه ولی امر مسلمین درباره مذاکره با آمریکا، برجام، حضور زنان در ورزشگاه، اقتصاد مقاومتی و مسائل مختلف فرمودند؛ در مقابل ایشان موضع گرفتید.
وی خاطرنشان کرد: موارد مختلف است بار نخست نیست که بگویید خطا و اشتباه کردید و حواستان نبوده و غافل شدید بلکه حمل بر تعمد می‌شود. ادله ولایت فقیه وجود دارد. کسی که امین، صاحب نظر و شناخت احکام باشد؛ باید او را بین مسلمین ح‍‍‍َکَم قرار داد.
آیت‌الله سیفی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در زمینه ولایت فقیه فرمودند حکم فقیه جامعه به مثابه حکم رسول خدا(ص) است آیا شما ادعا دارید در مسیر و خط مشی امام راحل(ره) هستید.
وی یادآور شد: به ما می‌گویند این سخنان را نگویید که مخالف وحدت است در حالی که اشخاصی در برابر ولی امر موضع می‌گیرند وحدت مورد امر شارع پیرامون حبل الله است و در حکم و اجرای حکم دین نباید متفرق شد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمانی که کیان نظام، دین و مذهب در معرض خطر شد؛ بر ما است که انجام وظیفه کنیم گفت: اگر این سخنان را مطرح نکنیم و ادای رسالت الهی نشود از زمره مبلغان رسالات الله خارج می‌شویم.
وی تأکید کرد: این مطالب باید در صحن فیضیه در حضور جمیع علما و فقها گفته شود تا دنیا، ایران و جوانان انقلابی بدانند که ما استدلال و منطق داریم مستندمان نصوص کتاب و سنت است و شعار نمی‌دهیم. باید فکری کنند و حواس خود را جمع کنند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjahei.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما