سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 59164
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش كاراته‌كاهاي جوان قم با نايب‌قهرمان ايران

پسر سرمربي قمي تيم ملي چين برنزي شد
قم نيوز : كاراته‌كاهاي استان قم با كسب چهار مدال رنگارنگ عنوان نايب‌قهرماني پيكارهاي كاراته قهرماني جوانان كشور و انتخابي تيم ملي را به خود اختصاص دادند.
درخشش كاراته‌كاهاي جوان قم با نايب‌قهرمان ايران / پسر سرمربي قمي تيم ملي چين برنزي شد
درخشش كاراته‌كاهاي جوان قم با نايب‌قهرمان ايران / پسر سرمربي قمي تيم ملي چين برنزي شد
به گزارش قم نیوز رشته ورزشی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب با چهره‌ها و قهرمانان مستعد و پرتوان خود موفقیت‌های متعددی را از میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته نصیب ورزش قم کرده، بار دیگر به روند رو به رشد خود در رقابت‌های داخلی ادامه داد و پرافتخار ظاهر شد.

 

* کاراته ورزش پرطرفدار قمی‌ها

این رشته، کاراته است که در قم طرفداران بسیار زیادی دارد، علاقمندان زیادی را به واسطه برخورداری از باشگاه‌های متعدد و فعال، مربیان با دانش و کادر مدیریتی قوی جذب خود کرده و در واقع قمی‌ها را در رشته‌های انفرادی به واسطه درخشش کاراته‌کاهای این شهر در ورزش کشور می‌شناسند.

 

* اشتیاق و انگیزه قمی‌ها برای کسب مدال و راهیابی به تیم ملی

اشتیاق و انگیزه کسب مدال از مسابقات کاراته قهرمانی رده‌های سنی پایه کشور و راهیابی به تیم ملی اعزامی ایران به پیکارهای 2018 قهرمانی آسیا موجب شد تا کاراته‌کاهای مستعد استان قم بعد از ماه‌‌ها تمرین در مسابقات رده‌های نوجوانان، جوانان و امید ایران بدرخشند.

 

* 9 مدال قمی‌ها از 3 رده سنی انتخابی تیم‌های ملی

کاراته‌ به عنوان یکی از رشته‌های جذاب ورزش استان قم از هر سه رده سنی پیکارهای قهرمانی کشور به 9 مدال دست یافت و موفق‌ترین کاراته‌کاها، چهره‌هایی بود که در ترکیب تیم جوانان قم راهی این مسابقات شدند و با کسب چهار مدال رنگارنگ روی سکوی نایب‌قهرمانی ایران جای گرفتند تا بار دیگر به ورزش قم اعتبار بدهند.

 

* درخشش قمی‌ها در هر 2 بخش کاتا و کومیته

مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی جوانان ایران در بخش پسران برترین‌های خود را در حالی شناخت که کاراته‌کاهای استان قم در هر دو بخش کاتا و کومیته با حریفان خود برای به دست آوردن مقام‌های برتر و مدال‌های طلا، نقره و برنز پیکار کردند و به هر سه مدال نیز دست یافتند.

در حالی که هیأت کاراته استان اصفهان میزبانی این رقابت‌ها را انجام داد و کاراته‌کاهای پسر سراسر کشور برای مدال‌گیری و رسیدن به سهمیه ملی به مصاف یکدیگر رفتند، سهم پسران کاراته‌کای جوان قم از این مسابقات یک نشان طلا، یک مدال نقره و دو نشان برنز بود.

 

* یک طلا، یک نقره و 2 برنز قمی‌ها از مسابقات جوانان ایران

در شرایطی که نزدیک به 1500 کاراته‌کا در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید با یکدیگر مسابقه دادند، در بخش کومیته و در وزن منهای 55 کیلوگرم مرتضی نعمتی برای تیم هیأت کاراته قم مدال نقره را به ارمغان آورد و در اوزان منهای 68 کیلوگرم و به اضافه 76 کیلوگرم محمود نعمتی و سینا عبدالحسینی صاحب نشان برنز شدند، ضمن اینکه در کاتای انفرادی رده سنی جوانان سیدمجید وکیلی تیم قم را صاحب نشان طلا کرد.

 

* نایب‌قهرمانی نعمتی در وزن منهای 55 کیلوگرم

در رده‌بندی برترین‌های وزن منهای 55 کیلوگرم مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی در اصفهان، مرتضی نعمتی جوان آینده‌دار کاراته قم با تجربه حضور در پیکارهای آسیایی این رشته با وجود راهیابی به دیدار نهایی سرانجام نایب‌قهرمان شد.

در این وزن صابر صالحی از تیم هیأت کاراته آذربایجان غربی با پیروزی در مسابقه فینال به مقام قهرمانی دست یافت، مرتضی نعمتی از تیم هیأت کاراته قم نایب‌قهرمان شد و مقام سوم مشترک را در بین 157 کاراته‌کای این وزن سپهر حسن‌شاهی از فارس و علی خسروبیگی از مرکزی به دست آوردند.

 

* اختصاص مدال برنز وزن منهایی 68 کیلوگرم به نماینده قم

دومین مدال تیم کاراته جوانان قم از پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در وزن منهای 68 کیلوگرم به دست آمد، وزنی که در آن محمود نعمتی به نمایندگی از هیأت کاراته قم به میدان رفت و در پایان رقابت با حریفان خود به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

در رده‌بندی نهایی وزن منهای 68 کیلوگرم این پیکارها بین 90 کاراته‌کا، محمدحسین کشاورز از تیم هیأت کاراته فارس قهرمان شد، محمد رزمی از تیم هیأت کاراته اردبیل روی سکوی نایب‌قهرمانی جای گرفت و مقام سوم مشترک به علیرضا ریاضتی از تیم هیأت فارس و محمود نعمتی از تیم هیأت کاراته قم رسید.

 

* درخشش پسر سرمربی تیم ملی چین با کسب نشان برنز

سومین مدال تیم کاراته جوانان قم از مسابقات رده سنی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی حاصل تلاش و انگیزه مدال‌آوری محمدسینا عبدالحسینی بود، کاراته‌کایی که جا پای پدر مطرح و پرافتخار خود در این رشته یعنی مجید عبدالحسینی سرمربی فعلی تیم ملی چین گذاشته است.

عبدالحسینی در وزن به اضافه 76 کیلوگرم نماینده هیأت کاراته قم بود که بعد از نوید محمدی از تیم هیأت کاراته فارس، کمیل فیضی از تیم هیأت مازندران به مقام سوم و نشان برنز این رقابت‌ها قناعت کرد، وزنی که در آن تعداد ۶۸ کاراته‌کا برای کسب مدال برابر یکدیگر به میدان رفتند.

 

* وکیلی کاتاروی طلایی قم در مسابقات قهرمانی کشور

سپس نوبت به برگزاری رقابت‌های کاتای رده سنی جوانان انتخابی تیم ملی کاراته ایران رسید و در این بخش عناوین اول تا سوم بخش تیمی به هیأت کاراته کرمان، هیأت کاراته فارس (ب)، هیأت گیلان و هیأت فارس (الف) تعلق گرفت اما در بخش انفرادی نماینده قم قهرمان شد.

سیدمجید وکیلی که یکی از مستعدترین و بهترین‌های کاراته قم در بخش کاتا محسوب می‌شود و در مسابقات آسیایی نیز افتخارآفرینی کرده، در کاتای انفرادی پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بالاتر از دیگر رقبای خود به مقام قهرمانی و نشان ارزشمند طلا دست یافت تا تنها طلایی قم در رده جوانان و کل این مسابقات باشد، در حالی که مهدی رضایی از کرمان نایب‌قهرمان شد و مقام سوم مشترک به پوریا همایون و علی‌اکبر غلامی هر دو از فارس  رسید.

 

* نایب‌قهرمانی تیم جوانان قم با کسب 4 مدال

در رده‌بندی تیمی رقابت‌های کاراته قهرمانی جوانان ایران در اصفهان، عنوان قهرمانی با کسب دو نشان طلا، یک نقره و پنج برنز به کاراته‌کاهای جوان استان فارس رسید و پسران کاراته‌کای استان قم با کسب یک نشان طلا، یک نقره و دو برنز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در این رده سنی تیم هیأت البرز با یک طلا، یک نقره و یک برنز سوم شد، تیم‌های هیأت کاراته کرمان و مازندران با یک طلا و یک نقره چهارم شدند و آذربایجان‌غربی با یک طلا و یک برنز به مقام ششم دست یافت، ضمن اینکه تیم‌های خراسان رضوی و اردبیل هر کدام با یک نقره عنوان هفتمی را بین خود تقسیم کردند.

نایب قهرمانی تیم کاراته جوانان قم در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در حالی رقم خورد که نوجوانان کاراته‌کای قم نیز صاحب دو مدال شدند و تیم رده سنی امید قم نیز سه مدال به ارمغان آورد تا در مجموع قم با 9 مدال تمام رده‌های سنی بار دیگر در کاراته ایران بدرخشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceez8n.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما