چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 59207
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

حضرت زينب(س) الگوي بي‌نظيري در اطاعت از ولايت بودند

قم نيوز : نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت:‌ بدون ترديد شناخت و معرفت نسبت به شخصيت حضرت زينب(س) منحصر به واقعه كربلا نيست و ایشان الگوي مطلوبي در زمينه اطاعت از امام خود بودند.
حضرت زينب(س) الگوي بي‌نظيري در اطاعت از ولايت بودند
حضرت زينب(س) الگوي بي‌نظيري در اطاعت از ولايت بودند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) با بیان اینکه شخصیت حضرت در تاریخ اسلام شناخته شده است اظهار کرد: تمام مذاهب اسلامی نسبت به وجود حضرت زینب(س) و نقش ایشان در تاریخ اسلام بیاناتی دارند و منابعی که در کتب شیعه و اهل سنت وجود دارد شخصیت کم‌نظیر حضرت زینب(س) را به خوبی نشان می‌دهد.

 وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در دامان معصوم(ع) رشد کردند و جنبه‌های علمی، فردی و اخلاقی در وجود حضرت به خوبی مشخص است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به الگو بودن حضرت زینب(س) گفت: ایشان در مواقع و بزنگاه‌های خاص و مکان‌هایی که نیاز به تصمیم، اقدام، صبر و قیام است به خوبی درخشیدند.

وی عنوان کرد: شاید شخصیت حضرت زینب(س) را در واقعه کربلا بیشتر بشناسیم ولی بدون تردید شناخت و معرفت نسبت به شخصیت حضرت منحصر به واقعه کربلا نیست و در ایام کودکی و ماجراهای مختلفی که حضرت باید یار و یاور امام(ع) باشند الگوی پسندیده‌ای در زمینه اطاعت از امام زمان(ع) خود بودند.

بنیادی با اشاره به بحث عالمه بودن حضرت زینب(س) گفت: حضرت در کلام معصومان عالمه، فهیمه و محدثه معرفی شدند و دارای شخصیت جامع و کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با وجود مصائب و سختی‌هایی که در دوران زندگی متحمل شدند الگوی ممتاز تمام انسان‌ها به ویژه زنانی هستند که در بعد خانواده و جامعه نقش متعالی خود را می‌خواهند به منصه ظهور برسانند. می‌توان بیان کرد حضرت زینب(س) بانوی زاهد، با اخلاق و انسان کامل در تاریخ بشر هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmiqp.2bqox8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما