پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 59241
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در قم

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری در استان فراهم شده است.
فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در قم
فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در قم
به گزارش قم نیوز سید حسن رضوی امروز با اشاره به رویکرد توسعه استان قم اظهار کرد: براساس سند آمایش محوریت توسعه استان با مساله گردشگری است و اختصاص تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران با اولویت تقویت بخش گردشگری است.

وی ادامه داد: اعتبارات دولتی برای بخش گردشگری زیاد نیست، دولت به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها برای این بخش است تا بخش خصوصی برای توسعه بخش گردشگری سرمایه گذاری کند، به عنوان مثال حدود 10 هزار تخت اقامتی فعال در استان قم داریم و بخش خصوصی با تسهیلات دولتی به همین تعداد، تخت اقامتی در دست احداث دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: دولت در زمینه بخش گردشگری به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها است، حدود 25 درصد از بودجه استان به بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این بخش اختصاص پیدا کرده است.

رضوی با اشاره به فراهم بودن بسترهای سرمایه گذاری در شهر قم اظهار کرد: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: کلنگ پروژه‌هایی همچون احداث قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان و ساخت بیمارستان خاتم در شهر قم زده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولت باید با سرعت بیشتری و براساس نیازها به سمت توسعه بخش گردشگری در استان برویم، هنوز به وضعیت ایده آل در این زمینه نرسیدیم.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش گردشگری در استان قم باید هماهنگی کامل بین دستگاه‌های حاکمیتی و خدمات رسان به وجود بیاید و ایجاد هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌ها در این زمینه اهمیت بیشتری از اختصاص بودجه دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6unm.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما