دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 59495
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
گپ و گفتی کوتاه و صمیمانه با طلبه ورزشکار:

ورزش مانع و مشکلی برای تحصیلاتم در حوزه ایجاد نکرده است

قم نيوز : طلبه ورزشکار گیلانی ساکن قم با تاکید بر این که حوزه علمیه حتی می تواند در ورزش قهرمانی ، باشگاه داری کند، گفت: حضور من در لیگ برتر فوتسال قم لطمه ای به دروس حوزوی ام نزده است.
ورزش مانع و مشکلی برای تحصیلاتم در حوزه ایجاد نکرده است
ورزش مانع و مشکلی برای تحصیلاتم در حوزه ایجاد نکرده است
به گزارش قم نیوز حسین مرفهی ماسولی از طلاب ورزشکار است که چند سالی است در عین اشتغال به تحصیلات حوزوی، به صورت حرفه ای در رشته فوتسال نیز فعال است و هم اینک عضو باشگاه فوتسال یاقوت قم می باشد و به همراه این تیم در سری مسابقات لیگ برتر فوتسال استان شرکت می کند.

با او گپ و گفتی کوتاه داشته ایم درباره فعالیت هایش و برخی نکات جزیی و در عین حال مهم درباره ورزش طلاب که در ادامه می خوانید.

از چه زمانی به صورت حرفه ای به فوتسال مشغول شدید؟

بنده از حدود هشت سال پیش به جهت علاقه به فوتبال ، فعالیت در سالن یا همان فوتسال را انتخاب کردم و قبل از این که برای ادامه تحصیلات حوزه به قم بیایم در باشگاه دخانیات استان گیلان و چند باشگاه دیگر توپ می زدم. سال 89 هم که توفیق حضور در وادی طلبگی را پیدا کردم باز هم به ورزش ادامه دادم و هم اینک نیز که بیش از یک سال است در قم و در خوابگاه مدرسه علمیه شهید صدوق مستقر می باشم و دروس آزاد پایه هفتم حوزه را دنبال می کنم در تیم یاقوت قم حضور دارم و در مسابقات لیگ برتر فوتسال به همراه این تیم شرکت می کنم.

وضعیت تیمتان در جدول مسابقات فوتسال استان چطور است؟

خدا را شکر الان در جدول وضعیت نسبتاً خوبی هم داریم و فعلاً در جایگاه چهارم هستیم و هر هفته به صورت منظم دوشنبه ها بازی داریم تا ببینیم خدا چه می خواهد و آخر فصل به چه رتبه ای دست می یابیم. البته بسیار امیدواریم تا این که خدا چه بخواهد و چه پیش آید.

معمولاً چند ساعت در روز برای ورزش قهرمانی و حرفه ای وقت می گذارید و آیا این میزان به روند درسی شما در حوزه لطمه ای نزده است؟

به صورت عادی بین 45 دقیقه تا یک ساعت باید در طول روز ورزش کنیم تا آمادگی بدنی داشته باشیم اما به صورت تخصصی چون تحت برنامه هستیم هفته ای دو بار تمرین داریم. درباره بخش دوم سوال شما باید بگویم که خوشبختانه با یک مدیریت مناسب زمانی نگذاشته ام که حضور در تیم و مسابقات به درسم لطمه بخورد چه آن که هم اکنون نیز بیشتر ساعات شبانه روز را به درس خواندن سپری می کنم.

به هر حال برای ما به عنوان طلبه و یک فرد حوزوی، درس و بحث در اولویت است، اما حضور در عرصه ورزش حتی به صورت جدی و حرفه ای منافاتی با کار حوزوی ندارد و دست کم برای من این گونه بوده است.

به شخصه موافق حضور طلاب ورزشکار در عرصه ورزش قهرمانی هستید یا خیر؟!

حالا شاید برخی ها با این مساله موافق نباشم اما اتفاقاً نظر من این است که چه اشکالی دارد طلاب و خود مدیریت حوزه در محیط های قهرمانی حضور داشته و از این کار حمایت کند؛ البته طبیعی است که این مهم باید با در نظر گرفتن شأن و شئون طلبگی همراه باشد و با عنایت به این نکته بسیار مهم ما ، حوزه می تواند حتی در برخی رشته ها باشگاه داری هم بکند. البته این در حد پیشنهاد است و بنده نظر خودم را اعلام کرده ام.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbsabs.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما