دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 59758
منبع : خبرگزاری فارس
سخنگوی شورای شهر قم مطرح کرد

تشکیل کارگروه مشترک اصلاح محدوده بافت تاریخی 315 هکتاری شهر قم

قم نيوز : سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد شده بود کارگروه مشترکی با سازمان میراث فرهنگی تشکیل داده و ضمن شناسایی نقاط تاریخی محدوده بافت تاریخی شهر را اصلاح خواهیم کرد.
تشکیل کارگروه مشترک اصلاح محدوده بافت تاریخی 315 هکتاری شهر قم
تشکیل کارگروه مشترک اصلاح محدوده بافت تاریخی 315 هکتاری شهر قم
به گزراش قم نیوز محمود مسگری با اشاره به آخرین مصوبات شورای شهر قم گفت: تعیین تعرفه‌های سازمان‌های کشتارگاه و آتش‌نشانی در آخرین جلسه شورا صورت گرفت که حداکثر 10 درصد افزایش در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به خدمات هزینه‌ای سازمان آتش‌نشانی گفت: خدماتی که سازمان در امور مشاوره‌ای یا اختصاصی ارائه می‌کند مشمول هزینه‌ها است و اکثر خدمات سازمان آتش‌نشانی در حوزه آموزش، اطفاء حریق و ... رایگان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اعلام محدوده 315 هکتاری شهر به عنوان بافت تاریخی بیان کرد: در شورای عالی شهرسازی بدون در نظر گرفتن مباحث استانی و اجتماعی 315 هکتار از محدوده بافت سنتی و فرسوده شهر را به عنوان بافت تاریخی اعلام کرده بودند که مشکلات زیادی برای مردم به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: دغدغه ما حفظ میراث فرهنگی است اما در این محدوده به طور کامل بحث تاریخی بودن مد نظر نبوده است و قرار بر این شد که کارگروهی تشکیل شده و نقاط به طور دقیق شناسایی شده و سپس مشکل مردم برطرف شود.

مسگری با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در بافت‌های تاریخی شهر گفت: در حال حاضر پروانه‌های ساختمانی وجود دارد که مردم در زمان ساخت با مراجعه به سازمان میراث فرهنگی متوجه می‌شوند که حداقل بنا را می‌توانند بسازند در صورتی که به عنوان مثال پلاک کناری آنها طبق طرح تفضیلی ساخت و ساز داشته و این برای مردم مشکل‌ساز شده و تعارضاتی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اشکال این محدوده این است که مصوبه کمیسیون ماده 5 را ندارد و در شهرهایی چون اصفهان نیز که محدوده تاریخی و ارزش‌ تاریخی بیشتر بوده چنین کاری صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای شهر قم با تاکید بر اینکه بافت فرسوده و تاریخی شهر قم کاملا در حال غیربومی شدن است افزود: این مساله یک آسیب است که باید با تقویت امکانات به دنبال احیای بافت باشیم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcdj50k.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما