پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : 59907
منبع : خبرگزاری فارس
نوبخت در جمع مردم قم:

آمریکا همچنان به مخالفت خود علیه انقلاب ادامه می‌دهد

دهه فجر فرصت مطلوبی برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی است
قم نيوز : سخنگوی دولت گفت: طی دهه‌های اخیر از برخی خصومت‌ها علیه انقلاب اسلامی کاسته نشده است و از ابتدای مسیر آمریکا با انقلاب اسلامی مخالف بوده و همچنان نیز به مخالف خود ادامه می‌دهد.
آمریکا همچنان به مخالفت خود علیه انقلاب ادامه می‌دهد/دهه فجر فرصت مطلوبی برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی است
آمریکا همچنان به مخالفت خود علیه انقلاب ادامه می‌دهد/دهه فجر فرصت مطلوبی برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز محمدباقر نوبخت امشب در نشست بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به تقارن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه اظهار کرد: در این نشست به بخشی از مباحث متناسب با این ایام می‌پردازیم.
وی با طرح این سؤال که آیا انقلاب اسلامی با گذشته نزدیک به چهار دهه همچنان موفق بوده است؟ افزود: بنده فراتر از یک نگاه سیاسی خاص و بدون توجه به جایگاه سخنگوی دولت بودن، جایگاه انقلاب اسلامی و وضعیت کنونی نظام را مورد بررسی قرار می‌دهم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سلایق متنوع مدیریت شده است عنوان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که همه افراد مختلفی که مدیریت عالی، منطقه‌ای و محله‌ای مقطعی از انقلاب اسلامی را بر عهده داشتند؛ با نظام اسلامی ارتباطی ندارند؛ هر چند امکان اختلافات مختلف میان این افراد نیز وجود داشته است.
 
آمریکا همچنان به مخالفت خود علیه انقلاب ادامه می‌دهد
وی خاطرنشان کرد: طی دهه‌های اخیر از برخی خصومت‌ها علیه انقلاب اسلامی کاسته نشده است و از ابتدای مسیر آمریکا با انقلاب اسلامی مخالف بوده و همچنان نیز به مخالف خود ادامه می‌دهد.
نوبخت با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در اواخر 1970 دنبال شد گفت: در سطح جهانی که جریان‌های مختلف در مقابل یکدیگر قرار داشتند؛ امام خمینی(ره) حرکت خود را از شهر مقدس قم آغاز کرد که حرکت او شرق و غرب را نفی می‌کرد و با هیچ‌کدام از مدل‌های جهان جدید سازگار نبود؛ به همین علت همه جریان‌های مختلف غربی و شرقی در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا این شخصیت را از مسیر خود بردارند و حتی به بازداشت و تبعید امام خمینی(ره) اقدام کردند اما این کارها هیچ نتیجه‌ای نداشت.
وی با اشاره به برگزاری رفراندوم برای برپایی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) عنوان کرد: تحول انقلاب اسلامی یک کودتا نبود بلکه انقلابی بود که توسط مردم رقم زده شد به همین علت بیش از 98 درصد مردم در رفراندوم اعلام کردند که جمهوری اسلامی را قبول دارند.
 
دهه فجر فرصت مطلوبی برای تبیین حقایق انقلاب اسلامی است
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه دوران ابتدای انقلاب اسلامی را مشاهده نکرده‌اند، گفت: همگان وظیفه داریم که حقایق و رخدادهای آن دوران را تبیین و تشریح کنیم و این ایام فرصت مطلوبی برای پرداختن به این هدف است.
معاون رئیس جمهور از تلاش جریان‌های مختلف داخلی برای جلوگیری از برپایی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بعد از گذشت یک و نیم سال از عمر انقلاب اسلامی به این انقلاب اجازه ندادند که ساختار و نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم بزند و در 31 شهریور سال 1359  جنگ تحمیلی را آغاز کردند.
وی با اشاره به آغاز عملیات ترور شخصیت‌های انقلاب اسلامی در تابستان سال 1360 عنوان کرد: ‌جنگ تحمیلی به پایان رسید و انقلاب اسلامی حرکت خود را به سمت پیشرفت با سرعت بیشتری آغاز کرد.
نوبخت با تاکید بر اینکه اکنون انقلاب اسلامی ناجی برخی از کشورهای منطقه است، مطرح کرد: اکنون پرتوهای انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها به‌خوبی قابل مشاهده است درحالی‌که در دورانی با اعتصابات مختلف خواستند مقابل حرکت انقلاب اسلامی ایستادگی کنند اما نتوانستند به نتیجه برسند.
 
افراد نادان با دیدن اعتراض‌ها ذوق کردند
وی یادآور شد: امروز نیروهای انقلاب اسلامی در یک جایگاه نظامی متفاوت قرار دارند و ایران اسلامی کشور امن منطقه است اما با این وجود عده‌ای از افراد نادان با دیدن برخی از اعتراض‌ها ذوق کردند و راهپیمایی‌های بزرگ مردم را ندیده و منعکس نکردند.
نوبخت از تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های مختلف توانست انرژی اتمی را برای خدمت به مردم آزاد کند. اکنون ماهواره‌های جمهوری اسلامی در فضای بیکران حضور دارند زیرا این نظام با وجود سختی‌های مختلف تلاش خود را متوقف نکرد، نباید در یک مقیاس فکر کنیم که در کشورهای طرف مقابل خبرهای خوبی است.
وی خاطرنشان کرد: بنده به جوانان توصیه می‌کنم که به سایت‌های مرتبط با صندوق بین‌المللی پول مراجعه کنند. این سایت‌ها اعلام کردند که جمهوری اسلامی هجدهمین قدرت اقتصادی دنیاست؛ هر چند این به‌ معنای نبود مشکل اقتصادی در کشور نیست اما نشان می‌دهد که در شرایط اقتصادی کنونی عملکرد خوبی داشته‌ایم.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه فاصله‌های درآمدی کشور قابل قبول نیست گفت: افرادی که به‌ دنبال سیاه‌نمایی در مورد ایران اسلامی هستند؛ اعلام کرده‌اند که سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های مختلف 83 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کرده و امسال نیز این آمار بیش از 94 میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تا اهداف مورد نظر فاصله بسیاری دارد، عنوان کرد: برخی از اقدامات دشمن یک نظام را فلج می‌کرد اما اکنون در عرصه‌های مختلف توانستیم در اوج قرار بگیریم اما ظرفیت‌های بسیاری نیز در اختیار داریم و باید برای فعال‌سازی آنها تلاش کنیم.
نوبخت خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتکا به آرمان‌های شهدا انقلاب اسلامی را حفظ کرده و همچنان مسیر آن را با قدرت ادامه دهیم و بتوانیم پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjahei.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما