سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 60703
منبع : خبرگزاری فارس

استاندار قم: ثبت تالاب مره در کنوانسیون رامسر پیگیری شود

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به نقش مهم و مؤثر تالاب مره در مقابله با گرد و غبار در مرکز کشور، خواستار ثبت این تالاب ارزشمند در کنوانسیون بین المللی رامسر شد.
ثبت تالاب مره در کنوانسیون رامسر پیگیری شود
ثبت تالاب مره در کنوانسیون رامسر پیگیری شود

استاندار قم:
ثبت تالاب مره در کنوانسیون رامسر پیگیری شود
استاندار قم با اشاره به نقش مهم و مؤثر تالاب مره در مقابله با گرد و غبار در مرکز کشور، خواستار ثبت این تالاب ارزشمند در کنوانسیون بین المللی رامسر شد.

به گزارش قم نيوز سید مهدی صادقی در بازدید از تالاب مره و منطقه شکار ممنوع مسیله اظهار کرد: اکوسیستم‌های طبیعی علاوه بر جنبه‌های زیست محیطی، دارای ارزش‌ها و کارکردهای اجتماعی نیز هستند.

وی با بیان اینکه تالاب مره با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای کارکردهای محلی و منطقه ای است، خاطرنشان کرد: این منطقه ارزشمند باید به صورت گسترده و مستمر مورد نظارت و پایش قرار گرفته و پیگیری‌های لازم برای ثبت آن در کنوانسیون بین المللی رامسر انجام شود.

استاندار قم بر تأمین حقابه‌های تالاب‌ها و رودخانه‌های استان تأکید کرد و گفت: تالاب مره در صورت پرآبی در همه ایام سال، می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در مقابله با گرد و غبار در استان قم و مرکز کشور داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسؤولیت دارند.

وی در پایان از تلاش‌ها و اقدامات انجام گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در حفظ و حراست از تالاب ارزشمند مره قدردانی کرد و گفت: حفاظت و جلوگیری از تخریب محیط زیست در این منطقه محروم، در حفظ سلامت و معیشت مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmedv.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما