يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 60995
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

لزوم دریافت عوارض از واحدهای تولیدی آلاینده در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید از واحدهای تولیدی آلاینده در استان عوارض دریافت شود تا تولیدکنندگان مجبور به کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی آلاینده شوند.
لزوم دریافت عوارض از واحدهای تولیدی آلاینده در قم
لزوم دریافت عوارض از واحدهای تولیدی آلاینده در قم
به گزارش قم نیوز تورج همتی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به وظیفه اداره کل حفاظ محیط زیست استان قم اظهار کرد: وظیفه این اداره کل پایش مباحث مربوط به آلودگی است البته پرداختن به این به مساله برای اداره کل حفاظت محیط زیست انتفاع مالی ندارد.

وی ادامه داد: باید در تصمیم‌گیری‌های استانی به سود و منفعت و مردم و جامعه توجه و جایگاه درست مردم سنجیده شود تا امکان حل مشکلات زیست محیطی مردم باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: در استان باید تصمیم‌هایی گرفته شود که به مطالبات مردم در زمینه محیط زیست پاسخ داده شود، برخی از واحدهای آلاینده در محدوده سلفچگان وجود دارند که فعالیت این واحدها موجب نارضایتی مردم است، در این زمینه باید به منافع کلی و عمومی توجه شود.

همتی با اشاره به لزوم دریافت عوارض از واحدهای تولیدی آلاینده در استان قم اظهار کرد: باید از این واحدها عوارض دریافت شود تا تولیدکنندگان مجبور به کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی آلاینده شوند.

عیسی رضایی در ادامه این جلسه با اشاره به ثبت نام طرح‌های گردشگری استان قم در سامانه بهین یاب اظهار کرد: 40 طرح برای دریافت 117 میلیارد تومان تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند که 36 طرح برای دریافت تسهیلات به میزان 62 میلیارد تومان واجد شرایط شناخته شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: چندین بانک در استان اعلام کردند که از اختیارات لازم برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری برخوردار نیستند.

رقیه صادق نیا در بخش پایانی جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی اظهار کرد: بانک صنعت و معدن از ابتدای امسال تاکنون 215 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط در استان پرداخت کرده است، در استان قم صنایع بزرگ نداریم.

سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان قم در پایان خاطرنشان کرد: صنعت گران استان باید گردش بانکی خود را به بانک صنعت و معدن انتقال بدهد تا بتوانیم که از طریق این بانک تسهیلات بیشتری را به صنعت گران پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciw3aq.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما