دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 61028
منبع : خبرگزاری تسنیم

اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی تربیتی در قالب تفاهم‌نامه در مدارس استان قم

قم نيوز : رئیس اداره امور تربیتی آموزش‌وپرورش استان قم از اعلام ۷۰ برنامه فرهنگی تربیتی در ابتدای سال تحصیلی در قالب تفاهم‌نامه به مدارس استان قم خبر داد.
اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی تربیتی در قالب تفاهم‌نامه در مدارس استان قم
اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی تربیتی در قالب تفاهم‌نامه در مدارس استان قم
به گزارش قم نیوز نقش مهم و خطیر مربیان پرورشی از دیرباز تاکنون چه در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و چه در عرصه جنگ نرم درراه مبارزه با تهاجم فرهنگی بر کسی پوشیده نبوده و نیست. نهاد مقدس امور تربیتی در آموزش‌وپرورش با عنوان یادگار ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر مدیریت برنامه‌های پرورشی مدارس و همچنین سوق دادن کلیه فعالیت‌ها به سمت تربیت دینی را با تمام توان و تلاش بر عهده دارد. هم‌زمان با هشتم اسفندماه مصادف با سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی در آموزش‌وپرورش به گفت‌وگو با رئیس اداره امور تربیتی آموزش‌وپرورش استان قم پرداختیم.

مهدی خادمی جمکرانی با اشاره به وظیفه خطیر مربیان پرورشی در امر تربیت دانش آموزان اظهار داشت: باوجودآنکه آموزش‌وپرورش با عنوان نهادی آموزشی به‌تنهایی متکفل امر تربیت در جامعه نیست چراکه نهادها و دستگاه‌های تأثیرگذار دیگری نیز در عرصه فرهنگی و تربیتی جامعه مؤثر هستند ولی این دستگاه عظیم با تمام توان خود در عرصه فرهنگی به تلاش خود ادامه خواهد داد و در این راستا از اعلام و اجرای حدود 70 برنامه فرهنگی و تربیتی در قالب تفاهم‌نامه در ابتدای سال تحصیلی به مدارس استان خبر داد.

وی بابیان اهمیت ورود سایر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی نیز به‌طورجدی در این عرصه تصریح کرد: با توجه به وجود نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مختلفی که اعتبارات خوبی نیز در این خصوص دریافت می‌کنند و چه‌بهتر که این اعتبارات در اختیار بزرگ‌ترین دستگاه فرهنگی کشور که آموزش‌وپرورش است قرار بگیرد و صرف کارهای فرهنگی و تربیتی مدارس شود.

به گفته رئیس اداره امور تربیتی آموزش‌وپرورش استان قم، البته دراین‌بین زحمات و همکاری‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم، اداره کل تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه الزهرا (س) که در حد توان همکاری‌های بسیار خوبی با آموزش‌وپرورش استان بخصوص معاونت تبلیغ حوزه علمیه در بخش مدارس امین با آموزش‌وپرورش قابل‌تقدیر و تشکر است.

خادمی جمکرانی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مربیان امور تربیتی در سطح کشور با آن مواجه هستند را بحث کمبود اعتبارات برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در سطح مدارس دانست چراکه لازمه انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی و پرورشی در مدارس وجود اعتبارات مالی به‌منظور اجرا و تشویق دانش آموزان به سمت‌وسوی این برنامه‌هاست.

این مسئول امور تربیتی بی‌توجهی برخی از خانواده‌ها به مسائل تربیتی و توجه صرف به مسائل آموزشی فرزندانشان را از مشکلات دیگر مربیان امور تربیتی معرفی کرد و گفت: برخی خانواده‌ها تمرکزشان روی مسائل آموزشی و درسی است و چندان توجهی به مسائل تربیتی ندارند غافل از اینکه آموزش و تحصیل بدون توجه به آموزه‌های دینی و تربیتی ره به‌جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: چه بسیارند دانش آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با عناوین و مدارک تحصیلی بالا که هنوز در حل کوچک‌ترین مسائل زندگی‌شان مانده‌اند و توان برقراری ارتباط صحیح، حل مسائل مبتلابه و مهارت‌های زندگی را کسب نکرده‌اند و این ناشی از این است که در دوران کودکی و نوجوانی خانواده‌های این افراد به‌جای تشویق فرزندان به شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی و اجتماعی مدرسه و حضور فعال در اجتماع و کسب مهارت‌های لازم برای زندگی، فقط از فرزندانشان درس خواندن را مطالبه کرده‌اند.

خادمی جمکرانی با اشاره به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی خاطرنشان کرد: هرساله در آستانه هفته تربیت اسلامی برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس، ادارات و اداره کل استان انجام می‌شود که تجلیل از 1300 نفر از معاونین پرورشی، مربیان امور تربیتی و دبیران پرورشی و مشاوران در سطح مدارس وادارات آموزش‌وپرورش، همکاران فعال در دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی و مراکز راهنمایی و مشاوره و حضور در سر مزار 10 شهید امور تربیتی استان در دوران دفاع مقدس و تجدید میثاق با این عزیزان مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود.

به گفته این مسئول امور تربیتی امسال همچنین از 29 آموزشگاه برتر استان درزمینهٔ فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، همچنین 2 مرکز دارالقرآن و 2 کانون فرهنگی تربیتی طی مراسمی در 13 اسفندماه با حضور معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش به‌طور ویژه تجلیل خواهد شد.

نقش خانواده در تشویق دانش آموزان به شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی و اجتماعی مدرسه و حضور فعال در اجتماع و کسب مهارت‌های لازم برای زندگی، بسیار حائز اهمیت است چراکه اگر فرد در این دوران صرفاً به مسائل آموزشی و درسی غافل از مسائل تربیتی تمرکز داشته باشد توان برقراری ارتباط صحیح، حل مسائل مبتلابه و مهارت‌های زندگی را کسب نکرده و قطعاً بدون توجه به آموزه‌های دینی و تربیتی راه به‌جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg7z93.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما