جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 61267
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم:

دور شدن از تعالیم قرآن مشکل اصلی جامعه است/وادادگی برخی مشهود است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: مشکل اصلی و اساسی جامعه امروز این است که از تعالیم قرآن و عترت دور شدیم.
دور شدن از تعالیم قرآن مشکل اصلی جامعه است/وادادگی برخی مشهود است
دور شدن از تعالیم قرآن مشکل اصلی جامعه است/وادادگی برخی مشهود است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد وزیری فرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس با اشاره به راه پیشرفت اظهار کرد: راه پیشرفت توجه به هویت دینی و ملی است، مردم کشورمان در دوره‌های مختلف مشکلات را تحمل کردند.

وی ادامه داد: خطر عمده در جایی است که در مقابل دشمن وا بدهیم و هویت ایرانی ملی خودمان را فراموش کنیم، برنامه دشمن برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی در جامعه روشن است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دولتمردان کشورمان باید سخنان، اخلاق و رفتارشان منطبق بر اخلاق بندگی باشد و ما امروز محتاج تعالیم ائمه معصومین(ع) هستیم.

وزیری فرد یکی از بحران‌های کشور را بحران هویت دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا(ع) ما را دعوت کرد که عزیز و بزرگوار باشیم و ذلت نپذیریم.

وی ادامه داد: انسان امروز در اثر دنیازدگی هویت‌های اصیل خود را فراموش کرده است و در نوعی بی هویتی دست و پا می‌زند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از مهم ترین هویت‌های فرد مسلمان، هویت اسلامی و دینی است که اگر این هویت خدشه دار شود، این مساله موجب ضربه خوردن هویت‌های دیگر نیز می‌شود.

وزیری فرد با اشاره به مشکلات جامعه اظهار کرد: مشکل اصلی و اساسی جامعه امروز این است که از تعالیم قرآن و عترت دور شدیم، متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی از افراد مسائل دیگر را بر هویت دینی ترجیح می‌دهند که این مساله مصداق مرعوب شدن و وادادگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید به بالاترین مراتب قدرت و پیشرفت در تمام عرصه‌های علم و صنعت برسد و در تامین مایحتاجش خودکفا باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz5b0.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما