دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 61440
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) مطرح کرد

برنامه ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری مسافران در قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: زائرین تنها به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌روند و با احیای بافت فرسوده شهر قم به دنبال افزودن مقاصد گردشگری زائرین در این شهر هستیم.
برنامه ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری مسافران در قم
برنامه ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری مسافران در قم

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) مطرح کرد
برنامه ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری مسافران در قم
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: زائرین تنها به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌روند و با احیای بافت فرسوده شهر قم به دنبال افزودن مقاصد گردشگری زائرین در این شهر هستیم.

به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت پرداختن به معضلات بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: در چند سال اخیر معضلات بافت فرسوده شهر مشهد به اندازه ای زیاد شد که رهبر معظم انقلاب خود در این مساله ورود کردند، این امر اهمیت پرداختن به بافت فرسوده شهر قم را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: در یک دوره طلایی قرار داریم که می‌توانیم بافت فرسوده شهر قم را زنده نگهداریم، به دلیل قرار گرفتن این بافت در اطراف حرم حضرت معصومه(س) بسیاری از اهالی ساکن در این بافت باقی مانده اند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: طی دو ماه اخیر چندین پروژه را در بافت فرسوده شهر قم اجرا کردیم که موجب شد صاحبان برخی از منازل و مغازه‌های متروکه برای احیای این اماکن انگیزه پیدا کنند.

خاکی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد گردشگری در شهر قم اظهار کرد: زائرین تنها به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌روند و با احیای بافت فرسوده شهر قم به دنبال افزودن مقاصد گردشگری زائرین در این شهر هستیم.

 

*قم در رتبه سوم بافت فرسوده

سید حسن رضوی در ادامه این جلسه گفت: شهر قم به لحاظ میزان بافت فرسوده رتبه سوم کشور را دارد، اما با این وجود بی توجهی به این بافت را در بودجه سال 96 شاهد بودیم و مقدار کمی از این اعتبارات در خصوص بافت فرسوده به قم تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: نیاز به نگاه ویژه دولت برای تخصیص اعتبارات برای بافت فرسوده قم داریم، برای تحرک و جهش در این بافت با توجه به اعتبارات کم تخصیص پیدا کرده آماده نیستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7e8p.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما