دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 61447
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم مطرح شد

ضرورت داشتن رویکرد محله محوری در نوسازی بافت فرسوده

قم نيوز : در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم بر ضرورت توجه به محله محوری در نوسازی بافت فرسوده استان تاکید شد.
ضرورت داشتن رویکرد محله محوری در نوسازی بافت فرسوده
ضرورت داشتن رویکرد محله محوری در نوسازی بافت فرسوده
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه با اشاره به رویکرد برنامه بازآفرینی شهری اظهار کرد: در این برنامه رویکرد پایین به بالا داریم، یعنی مردم محله باید به ما بگویند که چه چیزی نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: رویکرد اصلی برنامه بازآفرینی شهری، محله محوری است و در این برنامه به دنبال خیابان سازی نیستیم، در دهه 70 و 80 برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص محلات بافت فرسوده بدون توجه به ویژگی‌های این محلات بود.

سید مهدی صادقی استاندار قم در ادامه این جلسه گفت: باید در خصوص محدوده بافت فرسوده بازنگری صورت بگیرد و خدمت به شهر قم در واقع خدمت به زائرین حضرت معصومه(س) است.

احمد امیرآبادی نیز در بخش دیگری از جلسه با اشاره به بی توجهی به بافت تاریخی شهر قم اظهار کرد: با وجود اینکه این بافت خاستگاه انقلاب اسلامی بوده است، اما به بافت تاریخی شهر قم بی توجهی شد و اعتباراتی برای توسعه این بافت تخصیص پیدا نکرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ردیف سه شهر مذهبی براساس برنامه ششم توسعه است و نباید به دلیل وجود این ردیف، اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به استان قم تخصیص پیدا نکند.

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در بخش پایانی با اشاره به هدف برنامه جامع اقدام مشترک براساس محلات هدف بازآفرینی اظهار کرد: براساس این برنامه تعدادی از پروژه‌ها به صورت محله محور اجرا شد، از جمله این محلات نوبهار و عشقلی است، پروژه‌هایی همچون ترمیم خانه‌های تاریخی در آن محلات اجرا شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای پروژه‌هایی در محلات قدیمی شهر قم هستیم تا موجب احیای آن محلات شود، علاوه بر حفظ هویت محلات قدیمی و خانه‌های تاریخی در این محلات، خانه‌های فرسوده مردم بهسازی خواهد شد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcbzab0.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما