سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 62151
منبع : خبرگزاری فارس

شهردار قم با آیت‌الله اعرافی دیدار کرد

قم نيوز : دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم با آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم دیدار و گفت وگو کرد.
شهردار قم با آیت‌الله اعرافی دیدار کرد
شهردار قم با آیت‌الله اعرافی دیدار کرد
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد به همراه جمعی از معاونین شهرداری و مدیران شهری با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به چالش‌های پیش روی مدیریت شهری، اقدامات صورت گرفته در سال 96 و برنامه‌های شهرداری برای سال 97 را تشریح کرد.

شهردار قم با اشاره به شرایط تحقق درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: دولت در برخی از قوانین در حال پیشبرد شرایطی است که در نهایت شهرداری‌ها متضرر خواهند شد و روند مدیریت شهری با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت سال گذشته بیش از هزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری تهران برای پرداخت حقوق کمک کرده است افزود: شهرداری‌ها خاکریز نظام هستند و اگر به آنها کمک نشود شهرداری‌های تمام شهرها با مشکلاتی چون تهران مواجه خواهند شد؛ تضعیف شهرداری‌ها موجب ناامیدی مردم از خدمت‌رسانی خواهد شد.

آیت‌الله اعرافی هم با تاکید بر اینکه همه باید در راستای کسب رضایتمندی مردم، سهولت دسترسی و کاهش فرآیندها گام بردارند گفت: باید شرایطی برای تسهیل دسترسی‌های مردم به خدمات ایجاد شود که بخشی در حوزه فناوری و بخشی در حوزه ارتباطات و تعاملات است که باید شکل بگیرد.

وی تامین عدالت و عنایت ویژه به مناطق پرجمعیت و محروم شهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این لکه ننگی است که فاصله زیاد و غیرقابل تحمل در ارائه خدمات در شهر باشد خصوصا در شهری چون قم قابل قبول نیست که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم هم با بیان انیکه سعی داریم شهر هوشمند را از طریق گسترش مشارکت مردم پیش‌ ببریم اظهار کرد: سعی داریم در سال 97 مراجعه مردم به شهرداری را کاهش دهیم و در این زمینه بحث اینترنت اشیاء را در صدد هستیم با گسترش شبکه شهری اطلاع‌رسانی کنیم تا فرهنگ‌سازی برای استفاده از این بخش برای کاهش مراجعات به شهرداری صورت گیرد.

سامع معاون خدمات شهری شهردار نیز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از 23 قبرستان شهر، دفن در 12 قبرستان ممنوع شده که هنوز در 11 مورد آنها دفن صورت می‌گیرد گفت: این امر مورد اعتراض مردم نیز هست و شهرداری در این زمینه نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezz8p.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما