چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : 62204
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد

توان گسل‌های قم در ایجاد زلزله 7.2 ریشتری

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: براساس مطالعات حداکثر زلزله ای که گسل‌های قم می‌توانند ایجاد کنند، 7.2 ریشتر است.
توان گسل‌های قم در ایجاد زلزله 7.2 ریشتری
توان گسل‌های قم در ایجاد زلزله 7.2 ریشتری
به گزارش قم نیوز محسن اوروجی امروز با اشاره به انجام مطالعات در خصوص وقوع زلزله در استان اظهار کرد: مطالعات مختلفی برای برآورد میزان خسارت زلزله و سیل در قم انجام شده است، همچنین سیستم‌های مختلفی برای ثبت زلزله در استان موجود است و هر زلزله ای که در قم بیاید توسط این سیستم‌ها ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: خسارت یک زلزله در شهر قم بستگی به این دارد که این زلزله از چه نوعی باشد و چه گسلی توسط آن فعال شود، فعال شدن هر گسلی در شهر قم تاثیر خودش را دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: باید خودمان را برای مقابله با حوادثی همچون زلزله در هر شرایطی آماده کنیم، همچنین باید نقاط آسیب پذیر را مورد شناسایی قرار بدهیم و آن نقاط را رفع کنیم، از جمله این نقاط آسیب پذیر بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های ناایمن است که باید ایمن سازی در آن‌ها انجام شود.

اوروجی در پایان با اشاره به گسل‌های شهر قم خاطرنشان کرد: در این شهر چندین گسل فعال وجود دارد و یک گسل نیز از مرکز شهر قم عبور می‌کند، از جمله گسل‌های این شهر می‌توان به گسل کوه خضر و گسل شادقلی خان اشاره کرد. براساس مطالعات حداکثر زلزله ای که گسل‌های قم می‌توانند ایجاد کنند، 7.2 ریشتر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdox09.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما