يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 62363
منبع : خبرگزاری مهر
خبرنگار صدا و سیما در سوریه:

جنگ سوریه پیش از آنکه نظامی باشد رسانه‌ای است

قم نيوز : خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه جنگ سوریه رسانه‌ای است، گفت: هیچ سلاحی نیست که ۲۴ ساعته کار کند و تنها یک سلاح ۲۴ ساعته می‌تواند شلیک کند که آن سلاح رسانه است.
جنگ سوریه پیش از آنکه نظامی باشد رسانه‌ای است
جنگ سوریه پیش از آنکه نظامی باشد رسانه‌ای است
به گزارش قم نیوز حسن شمشمادی در مراسم رونمایی از مستند هفده، مستند شهید نوجوان مدافع حرم شهید حسن کریدی که شامگاه شنبه در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر قم برگزار شد، گفت: در روزهای ابتدایی جنگ سوریه که پس از وقایع تونس، مصر، یمن و بحرین رقم خورد، شبکه‌های الجزیزه و العربیه ۲۴ ساعته از انقلاب مردم سوریه حرف می‌زدند که این آتش در جان مردم سوریه افتاد و موج سوارانی موج‌هایی ایجاد کردند و بر آن سوار شدند و نامش را انقلاب مردم سوریه گذاشتند.

وی افزود: ۶ ماه قبل از بحران در سوریه در این کشور زندگی می‌کردم و ۴ ماه پس از آن نیز حضور داشتم اما واقعیات سوریه چیز دیگری غیر از آن چه رسانه‌های معاند تعریف می‌کردند بود.

این خبرنگار افزود: خطی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند دفاع از حریم اهل بیت(ع) بود و مردان بصیری از ایران برای ایستادگی روانه سوریه شدند.

وی افزود: از ویژگی‌های همه رزمندگان حاضر در سوریه از ملیت‌های مختلف بصیرت و آگاهی بوده و هست.

شمشمادی اظهار داشت: یکی از رزمندگان بصیر و نوجوان حسن کریدی بود و ممکن است رسیدن به این جایگاه نصیب هر کسی نشود.

وی با بیان اینکه عده‌ای تشکیک می‌کنند که مدافعان حرم تنها شور حسینی دارند، افزود: این در حالی است که آنها شور و شعور حسینی دارند و بر قیام سیدالشهدا(ع) واقف هستند.

بحران در سوریه و عراق می‌تواند به فرصت بزرگی برای جهان اسلام مبدل شود

خبرنگار بحران سوریه ادامه داد: برخی می‌گفتند سوریه و عراق به ما ربطی ندارد و تشکیک در عقیده و ایمان و هدف ایجاد می‌کردند و درنیافته بودند بحران در سوریه و عراق می‌تواند به فرصت بزرگی برای جهان اسلام مبدل شود.

وی بیان داشت: ارتش بزرگی متشکل از افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و حتی از شمال آفریقا زیر نظر یک فرماندهی واحد وارد میدان شدند و وقتی بحران در سوریه شکست خورد بحران را به عراق کشاندند اما مردان عراقی که در سوریه نیز حضور داشتند ریشه در عراق داشتند و بنا بر فتوای مرجعیت عراق در صفی واحد مقابل دشمن ایستادند.

شمشادی بیان داشت: رزمندگان مدافع حرم می‌دانند که دفاع از حریم اهل بیت(ع) مرز نمی‌شناسد و آنهایی که در این مسیر تشکیک می‌کنند قیام حسین بن علی(ع) را نشناختند.

وی تصریح کرد: دفاع از حریم اهل بیت(ع) رنگ و مرز و نژاد نمی‌شناسد و عراقی‌ها جانانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایستادند و پس از آن در سوریه نیز با تمام توان مقاومت کردند.

خبرنگار صدا و سیما در سوریه، بیان داشت؛ رزمندگان مدافع حرم هدف اصلی را قدس شریف می‌دانند و سامرا و حلب برای آنان فرقی ندارد و گوش به فرمان ولی فقیه بودند.

وی عنوان کرد: رجب طیب اردوغان و سعودی‌ها و اروپایی‌ها از نابودی چند هفته‌ای سوریه خبر می‌دادند اما ولی امر مسلمین دستور ایستادگی دادند و همین امر موجب ایجاد محور مقاومت شد و فرمود دورانی که آمریکا تصمیم می‌گیرد چه کسی در منطقه باشد تمام شده و ملت‌های منطقه خود تصمیم می‌گیرند.

شمشادی تأکید کرد: هیچ سلاحی در دنیا ساخته نشده که ۲۴ ساعته کار کند و تنها یک سلاح ۲۴ ساعته می‌تواند شلیک کند که آن سلاح رسانه است و سوریه پیش از آنکه جنگ نظامی باشد جنگ رسانه‌ای بود.

بخشی از کار رسانه‌ای، مستندسازی است

وی افزود: بخشی از کار رسانه‌ای، مستندسازی است که نجبا فعالیت‌های رسانه‌ای خوبی داشته است و هزاران ساعت از عملیات‌ها تصویربرداری کرده و این حجم از ایثار ثبت شده است هر چند که دیر شده اما خوب شروع کردند و باید به جوانان ما نشان داده شود که چه کسانی ایستادگی کردند.

این خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه سلاح حسن کریدی را پدرش خریده بود، گفت: ما برخی از مدافع حرم میلیاردی در ایران و پاکستان و لبنان داریم و این بی انصافی است که می‌گویند مدافعان حرم برای پول می‌روند.

شمشمادی با بیان اینکه دشمنان رؤیای سقوط سوریه به عنوان رأس مقاومت را به گور بردند، افزود: سوریه از ۲۰۰۱ میلادی به سمت بحران رفت و این بحران را آمریکایی‌ها و عوامل دست نشانده آنها ایجاد کردند و هدف ما ایستادگی در برابر تعرض به حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها بود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcjttem.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما