سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 62499
منبع : خبرگزاری فارس
با محوریت قرآن و استکبارستیزی

همایش پژوهش‌های قرآنی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : دبیر همایش بین المللی پژهش‌های قرآنی از برگزاری این همایش در قم با محوریت قرآن و استکبارستیزی خبر داد.
همایش پژوهش‌های قرآنی در قم برگزار می‌شود
همایش پژوهش‌های قرآنی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز رضا امانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات پژوهش‌های قرآنی گفت: موضوعی که در این دوره مسابقات به آن می‌پردازیم قرآن و استکبار ستیزی است.

دبیر همایش پژوهش‌های قرآنی با اشاره به رونمایی موضوع مسابقات در سال گذشته ادامه داد: در دیداری که به همراه مسوولین برگزاری مسابقات وشرکت کنندگان با مقام معظم رهبری داشتیم این موضوع مورد تاکید ایشان بوده است.

وی ادامه داد: برخی از محورهای این همایش استکبار ستیزی در قرآن، استکبارستیزی در سیره ائمه معصومین(ع) وهمچنین استکبارستیزی در سیره انقلاب اسلامی است.

امانی با اشاره به استقبال بی نظیر از همایش‌های قرآنی ادامه داد: در روند برگزاری همایش طرح وشیوه جدیدی داشته‌ایم که در 15 استان دبیرخانه‌هایی را تشکیل داده که درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هزار و 115 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است گفت: 985مقاله داخلی بوده است که مقالات بعداز تقسیم در دبیرخانه‌های منطقه‌‌ای مورد ارزیابی قرار گرفته و بعداز تأیید باحضور مسوولین شهری ونماینده ولی فقیه استان مورد تقدیر قرارگرفته‌اند.

امانی با بیان اینکه 30 مهمان خارجی از 9 کشور در این همایش در استان قم حضور خواهند داشت ادامه داد: از مقالات داخلی 68 مقاله از دبیرخانه‌های منقطه‌ای و استانی معرفی و در این همایش مورد تقدیر قرار می‌گیرند و از این مقالات داخلی حدود 500 مقاله بصورت الکترونیکی منتشر خواهند شد.

دبیر همایش بین المللی قرآن کریم با اشاره به رونمایی پوستر سال آینده این همایش گفت: همچنین از پنج عنوان که هماهنگ با موضوع همایش است رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 100 استاد، مقاله‌ها را ارزیابی کرده‌اند گفت: داوری‌ها در 15 دبیرخانه استانی انجام و به دبیرخانه اصلی ارسال شده است و بعد از بررسی آن مقالات اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhxem.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما