پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : 62563
منبع : خبرگزاری فارس
عضو خبرگان رهبری

رونق اقتصادی در گرو حمایت از کالای ایرانی است/ بی‌اعتنایی به کالای ایرانی بیکاری را افزایش می‌دهد

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری بی‌اعتنایی به حمایت از کالای ایرانی به دلیل پایین بودن کیفیت را دلیل قانع کننده‌ای ندانست و راهکار رونق اقتصادی را اصرار مردم بر خرید از تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.
رونق اقتصادی در گرو حمایت از کالای ایرانی است/ بی‌اعتنایی به کالای ایرانی بیکاری را افزایش می‌دهد
رونق اقتصادی در گرو حمایت از کالای ایرانی است/ بی‌اعتنایی به کالای ایرانی بیکاری را افزایش می‌دهد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: هر کشوری برای رونق فعالیت‌های اقتصادی خود نیازمند این است که سیاست‌هایی را در حمایت از کالای داخلی در پیش بگیرد و از آن حمایت کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر امروز مردم کشورمان از تولیدات داخلی استفاده کنند و یا حتی بتوانند این تولیدات را به خارج از کشور دیگر هم صادر کنند در بسیار از امور اقتصادی موفقیت دوچندانی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی تاکید دارند به خصوص اینکه امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی قرار دادند، این کار موجب می‌شود که همه نیروهای حاکمیت جامعه بسیج شوند و اقداماتی در راستای پشتیبانی و حمایت از کالاهای داخلی انجام دهند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: امروز برای اینکه بتوانیم در بخش حمایت از کالای ایرانی موفق باشیم، باید جلوی واردات بی رویه و کالاهای که مشابه داخلی دارد را گرفت، اگر چنین کاری را انجام ندهیم، ممکن است سیاست حمایت از کالای داخلی موفقیت خوبی پیدا نکند.

 وی افزود: مخالفت با واردات بی‌رویه تاثیر مستقیمی در کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت، زیرا وقتی تولیدات داخلی ما حمایت نشود و بازار خارجی پیدا نکند با رکود روبه رو می‌شویم.

دیرباز خاطر نشان کرد: امروز کسانی که بنگاه معاملاتی و کارخانه ای دارند با مشکلات اساسی روبه رو هستند و به دلیل عدم حمایت کافی مردم از تولیدات داخلی، ظرفیت تولیدات را کاهش داده‌اند و این سبب شده است تا برخی کارگران را اخراج یا تعدیل کنند و این رویه اثر منفی در نرخ بیکاری دارد.

رئیس دانشگاه قم گفت: اگر همه مردم، مسؤولان و دولت دست به دست هم دهند و از این فرمایش رهبری حمایت کنند و به فرموده ایشان لبیک بگویند به نظر می‌رسد در رونق اقتصادی کمک شایان شود و سبب کاهش بیکاری خواهد شد و از وضعیت رکود خارج خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سؤوال که برخی مدعی هستند با کیفیت پایین نباید از تولیدات داخلی حمایت کنیم، اظهار کرد: اگر به دلیل پایین بودن کیفیت داخلی از کالاهای ایرانی مصرف نکنیم و همین خط و مشی را دنبال کنیم، باید هیچ وقت به خودکفایی فکر نکنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: البته به طور طبیعی به دلیل پیش قدم بودن کشورهای خارجی در برخی تولیدات از کیفیت و مرقوبیت بهتری برخوردارند، اما اگر به فکر این هستیم که وضعیت کشور را بهتر کنیم و رونق اقتصادی داشته باشیم و جوانان از بیکاری نجات پیدا کنند، باید از کالای داخلی حمایت کنیم.

وی افزود: گرچه برخی کالای داخلی در مشابه کالای خارجی کیفیت پایین تری دارند، اما دلیل بر این نمی‌شود که ما از کالای ایرانی حمایت نکنیم.

 دیرباز خاطر نشان کرد: حمایت از کالای ایرانی کمک می‌کند تا وضعیت اقتصادی بهتر شود. معروف است که کشور "کره" در ابتدای فعالیت و تولید این کشور از یک نوع برند تلویزیونی، به دلیل کیفیت پایین، مردم حمایت لازم را نمی‌کردند، اما پس از چندی مردم از همان کالا حمایت کردند و امروز تولید این کشور در رده بهترین‌های جهانی قرار گرفته است، بنابراین حمایت مردمی از کالاهای داخلی می‌تواند در سطح جهانی هم تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: ما باید دور اندیش باشیم و به زمان حال فکر نکنیم، گرچه ممکن است کالای ایرانی در حال حاضر از کیفیت و دوام مطلوبی نسبت به کالاهای خارجی برخوردار نباشد اما با خرید و استمرار آن جوانی را از بیکاری نجات خواهیم داد و تولید کنندگان به فکر ارتقاء کیفیت می‌شوند و این کار به خیر و صلاح جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbfsb0.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما