دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 62704
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

پرداخت 60 میلیارد تومان توسط صندوق بیمه به مرغداران قمی

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، خسارت مرغداران استان قم به میزان 60 میلیارد تومان از صندوق بیمه پرداخت شد تا واحدهای مرغداری استان دوباره فعال شوند.
پرداخت 60 میلیارد تومان توسط صندوق بیمه به مرغداران قمی
پرداخت 60 میلیارد تومان توسط صندوق بیمه به مرغداران قمی
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به خسارت‌های بیماری آنفولانزای پرندگان در استان قم اظهار کرد: سال گذشته هشت میلیون مرغ تخم گذار استان به علت این بیماری در قم از بین رفتند، خسارت بیماری آنفولانزای پرندگان به صنعت مرغ استان حدود 85 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: مرغداران استان قم بیمه بودند و بیمه حدود 70 درصد خسارت بیماری آنفولانزای پرندگان را به آن‌ها پرداخت کرد. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، خسارت مرغداران استان قم به میزان 60 میلیارد تومان از صندوق بیمه پرداخت شد تا واحدهای مرغداری استان دوباره فعال شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم فزود: مرغداران استان برای جوجه ریزی دوباره در واحدهای مرغداری مشکلاتی دارند، از جمله این مشکلات استمهال تسهیلات جاری که سال گذشته دریافت کرده بودند است. امیدوار هستیم که با استمهال این تسهیلات شاهد بازگشت مرغداری‌های استان به روند تولید باشیم.

طلایی با اشاره به روند جوجه ریزی مرغداری استان قم اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در اردیبهشت ماه شاهد جوجه ریزی در این واحدها باشیم، تدابیر خوبی در خصوص وضعیت بهداشتی مرغداری‌های قم اتخاذ شده است تا امسال شاهد شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در مرغداری‌های استان نباشیم.

وی ادامه داد: اگر مرغداران استان قم توصیه‌های بهداشتی را رعایت و ساختار مرغداری‌های استان را اصلاح کنند، قطعا چالش‌ها در زمینه بیماری آنفولانزای پرندگان در قم کاهش پیدا خواهد کرد، به دنبال این هستیم جوجه ریزی در سال جاری در مرغداری‌هایی در استان صورت بگیرد که شرایط بهداشتی مناسبی را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: سرمایه در گردش مورد نیاز مرغداری‌های استان با توجه برای جوجه ریزی دوباره حدود  160 میلیارد تومان است که بخشی از آن از خسارت پرداخت شده صندوق بیمه، بخشی از سرمایه شخصی مرغداران و بخشی از سیستم بانکی تامین خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرغداری‌های استان قم در مرحله ضد عفونی، جمع آوری کودها و نهاده‌های آلوده و اصلاح ساختار هستند، از اسفندماه سال گذشته هیچ مورد دیگری از آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5yaq.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما