يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 63007
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه و دانشگاه مطرح كرد

ارائه سبك زندگي نبوي در صحيفه سجاديه

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام سجاد(ع) سبک زندگی نبوی را در صحیفه سجادیه تبیین کردند و به وسیله دعا در اختیار همه مشتاقان قرار دادند.
ارائه سبك زندگي نبوي در صحيفه سجاديه
ارائه سبك زندگي نبوي در صحيفه سجاديه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار سال 61 هجری پس از واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) عهده‌دار مس‍‍ؤولیت امامت و زعامت شیعیان شدند.

وی خاطرنشان کرد: دوره امامت ایشان یکی از سخت‌ترین دورانی است که بر شیعه گذشته زیرا دستگاه اموی پس از واقعه عظیم کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان برنامه‌هایی برای مقابله با شیعیان و محو نام علی بن ابیطالب(ع) طراحی کرده بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام سجاد(ع) به عنوان بازمانده و سفیر کربلا پیام عاشورا را به همه عالم در دوران معاصر و طول تاریخ ابلاغ کردند گفت: این امام بزرگوار به شدت در فشارهای اجتماعی و سیاسی بودند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی فشار حاکمان اموی و دستگاه یزید بر امام سجاد(ع) وجود داشت و از طرفی دیگر نداشتن اقبال و توجه مردم نسبت به جایگاه رفیع امامت و ولایت بود. آنها نمی‌دانستند امام واسطه فیض، حجت خدا، قرآن ناطق، مبین و مفسر شریعت نبوی است.

سلطانی با بیان اینکه امام سجاد(ع) با وجود این فشارها کماکان مسؤولیت امامت خود را به طور شایسته انجام دادند گفت: نتیجه و ثمره دوره امامت امام سجاد(ع) بنای دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است. امام سجاد(ع) با زبان دعا معارف حقه شیعه را منتقل می‌کردند.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار با این راهکار در حالی که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کردند وظیفه تبیینی خود را به سرانجام می‌رساندند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صحیفه سجادیه بهترین یادگار امام سجاد(ع) است گفت: امروز این کتاب را خواهر قرآن نامیده‌اند که به لحاظ فصاحت، بلاغت و معارف مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: یزید در مقابله با سبک زندگی اموری را بر جامعه اسلامی تحمیل می‌کرد و مسلمانان را از سبک زندگی نبوی دور کرده بود بنابراین امام سجاد(ع) سبک زندگی نبوی را در صحیفه سجادیه تبیین کردند و به وسیله دعا در اختیار همه مشتاقان قرار دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfexdv.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما