سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 6311
در موزه تاریخ طبیعی استان قم انجام می شود؛

برگزاری جشنواره كودك و زمين پاك

قم نيوز : قم نیوز: جشنواره كودك و زمين پاك با حضور معلمان و دانش آموزان مقاطع ابتدائی به مدت سه روز در موزه تاريخ طبيعی استان قم در حال برگزاری می باشد.
برگزاری جشنواره كودك و زمين پاك
به گزارش قم نیوز، به مناسبت هفته زمين پاك با حضور معلمان، دانش آموزان و انجمن های زيست محيطی جشنواره كودك و زمين پاك در استان قم بر گزار شد، در اين جشنواره كه از روز سوم ارديبهشت ماه در موزه تاريخ طبيعی استان قم در حال برگزاری بوده نزديك به ۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدائی و راهنمايی، در اين جشنواره شركت نمودند به گفته روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان قم هدف از برگزاری اين جشنواره آموزش و فرهنگ سازی در زمينه اهميت وتوجه فرزندان و كودكان به مقوله حفاظت از محيط زيست و عرصه های طبيعی بوده است.

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در اين جشنواره معلمان و دانش آموزان ضمن آشنايی با شيوه ها و روش های اصولی تفكيك زباله ها و همچنين زباله های بازيافتی با اقداماتی كه می تواند در كاهش و جلوگيری آسيب به محيط زيست موثر باشند آشنا شدند.

وی خاطر نشان كرد: آموزش و فرهنگ سازی ركن اساسی حفاظت از محيط و طبيعت محسوب می گردد و اثر بخشی آن بر روی ساختار ذهنی و رفتار اجتماعی كودكان به مراتب بيشتر خواهد بود زيرا ذهن فرزندان كه آينده سازان اين مرزو بوم هستند همچون لوح سفيدی بوده كه می توان آنچه را كه می آموزند، در ذهن های آنها نقش بسته و در رفتار صحيح و اصولی آنها با محيط زيست پيرامون بسيار تاثير گزار باشد.

وی از مهمترين برنامه های اين جشنواره سه روزه برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع اهميت حفاظت از زمين، پخش فيلم های زيست محيطی و آموزشی و همچنين آشنايی شركت كنندگان با محيط زيست طبيعی و حيات وحش استان اشاره نمود.

همچنين نمايشگاه نقاشی نيز در اين جشنواره تشكيل و دانش آموزان با بازديد ازاين نمايشگاه نقاشی های برتر را انتخاب و معرفی نموده جوايز ارزنده ای نيز به آنها اهداء گرديده است .لازم به ذكر است اين جشنواره امروز با تقدير از نفرات برتر جشنواره به پايان می رسد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.sqea2bq1sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما