جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 63525
منبع : خبرگزاری ايرنا

کنگره جوانان مدافع حرم در قم برگزار شد

قم نيوز : نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم، عصر پنجشنبه با پیام ویدیویی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
کنگره جوانان مدافع حرم در قم برگزار شد
کنگره جوانان مدافع حرم در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: شهدای مدافع حرم نقش مهمی در بیرون راندن داعش از سوریه ایفا کردند.
پیام ادامه یافته است: اگر مدافعان حرم داعش را از آن منطقه حساس در سوریه بیرون نمی کردند، آنها حرم حضرت زینب، قهرمان و شیرزن کربلا را تخریب می کردند.
وی با تاکید بر این که اگر جامعه مورد هجمه دشمن واقع شد باید از آن دفاع کنیم، افزود: مطابق کلام امیرالمومنین(ع) در خطبه نهج البلاغه، جهاد مصداق بارز تقوا و ایمان و دری از درهای بهشت است و خداوند آن را برای بندگان خاص خود در نظر گرفته و از آنجا که جهاد در اسلام جنبه دفاعی دارد، همانند سپر و زرهی در برابر دشمنان است. 
آیت الله مکارم شیرازی همچنین در این پیام از برگزارکنندگان آیین های گرامیداشت مدافع حرم تقدیر کرد.

** حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این آیین با قدردانی از وزارت ورزش و جوانان برای ارائه میزبانی کنگره یاد شده به این استان، گفت: ما پذیرای آثار فرهنگی هنری هنرمندان خواهیم بود و در دهه فجر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز آیین پایانی و تجلیل از آثار برتر را برگزار می کنیم.
همچنین در این آیین از تمبر این کنگره و 2 کتاب تخصصی در حوزه شهدای مدافع حرم و پوستر جشنواره فرهنگی هنری مدافع حرم رونمایی شد.
در نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم جمعی از خانواده شهدای لشکر فاطمیون و تیپ زینبون، برخی مسئولان استانی و شخصیت های حوزوی و همچنین چهره های هنری و سینمایی حضور داشتند.
این کنگره به منظور پاسداشت یاد و خاطره عزیزانی که همه زندگی خود را‌‌ رها کرده و به ادای تکلیف و دفاع از کیان اسلام در خارج از مرزهای ایران اسلامی پرداختند، برگزار شد.
این آیین که با بخش های متنوعی از جمله پخش کلیپ، تئاتر، شعر خوانی و روایت گری همراه بود، به همت وزارت ورزش و جوانان، شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه علی بن ابیطالب (ع)، بنیاد شهید و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس این استان ترتیب یافت‌.
7403 / 1175

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcammni.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما