شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 63562
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

پیش بینی رشد 10 درصدی صادرات قم در سال 97

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امسال با وجود افزایش قیمت دلار پیش بینی می‌کنیم که صادرات استان نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته باشد.
پیش بینی رشد 10 درصدی صادرات قم در سال 97
پیش بینی رشد 10 درصدی صادرات قم در سال 97
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: بسیاری از این واحدها با مشکل نقدینگی مواجه هستند، دلیل این مساله رکود در بازار فروش است، همچنین واحدهای تولیدی استان قم مطالبات زیادی از دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و خودروسازان دارند که این مطالبات دیر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بالا بودن نرخ تسهیلات عاملی است که بر مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان قم تاثیر گذاشته است، همچنین نوسانات نرخ ارز هم بر فعالیت واحدهای تولیدی استان اثر منفی داشته و موجب بلاتکلیفی واحدهای صادراتی قم شده است، همچنین گران شدن قیمت مواد اولیه به دلیل بالا رفتن قیمت ارز هم آسیب‌هایی برای واحدهای تولیدی استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: سال گذشته حدود 210 میلیون دلار کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر داشتیم، اما حدود 300 میلیون دلار کالای صادراتی در استان قم تولید شد که صادرات این کالاها علاوه بر گمرک قم از بقیه گمرک‌های کشور بود.

سیجانی با اشاره به پیش بینی وضعیت صادرات استان قم در سال 97 خاطرنشان کرد: امسال با وجود افزایش قیمت دلار پیش بینی می‌کنیم که صادرات استان نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5sb0.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما