دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 63654
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل‌ آموزش و پرورش استان قم:

۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دو شیفت فعالیت می‌کنند

قم نيوز : مدیرکل‌ آموزش و پرورش استان قم: متاسفانه بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی قم به صورت دوشیفت مشغول فعالیت‌ هستند و استان قم در این زمینه در رتبه ۲۷ کشوری قرار دارد.
۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دو شیفت فعالیت می‌کنند
۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دو شیفت فعالیت می‌کنند
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام یک‌شنبه شب در دیدار با آیت‌الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جدید شاهد افزایش ۸ هزار نفری در ثبت‌نام مدارس باشیم اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۴۲ هزار دانش‌آموز در استان قم و زیر نظر آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری به حدود ۲۵۰ هزار نفر افزایش داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با کسری نیرو ۱۵۰۰ نفری مواجه بود که البته با خرید آموزش برای افرای واجد شرایط این کسری جبران شد، همچنین حدود ۱۲۰۰ نفر نیز به صورت حق‌التدریس در مدارس استان مشغول تدریس بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیش از ۱۴۰۰ واحد آموزشی و ۲۳ هزار و ۷۰۰ معلم و فرهنگی مشغول فعالیت هستند و حدود ۶ میلیارد تومان نیز برای خرید آموزش هزینه شده است که متأسفانه در این زمینه تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به توفیقات اداره کل آموزش و پروش استان قم در مسابقات کشور عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار دانش‌آموز استان قم در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند در حالی که دانش آموزان مقطع ابتدایی اجازه شرکت در مسایقات قرآنی و فرهنگی را ندارند.

کسب رتبه چهارم کشور در کنکور سال ۱۳۹۶ توسط استان قم

شیخ‌الاسلام گفت: کسب رتبه چهارم کشور در کنکور سراسری توسط استان قم نیز بسیار ارزشمند است که در سال ۱۳۹۶ حاصل شد و امیدواریم که این روند و پیشرفت ادامه داشته باشد و به استان قم به جایگاه‌های برتر دست پیدا کند.

وی با اشاره تغییر جایگاه معلمان به مربی عنوان کرد: براساس سند تحول آموزش و پرورش سعی بر این است که جایگاه معلمان به جایگاه مربی تغییر پیدا کند چراکه این مسئله موجب رشد فکری و اخلاقی دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به افزایش سرانه‌های رفاهی و تفریحی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در ۵ سال اخیر ۴۲ پروژه رفاهی و اقامتی ویژه فرهنگیان تجهز و آماده‌ بهره‌برداری شده است که البته در ایام عادی شهروندان نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با انتقاد از عدم توجه به هفته معلم در استان قم بیان کرد: متأسفانه هفته معلم در استان قم مورد بی‌مهری قرار گرفت و جایگاه قشر محترم فرهنگی و معلمان حفظ نشد و این در حالی است که دریافتی بسیاری از معلمان با سابقه استان قم کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دختر استان قم با حجاب کامل در زمینه امداد و نجات آموزش داده شده‌اند و هنگام حوادث و اتفاقات در کشور خدمات شایسته‌ای ارائه دهند.

وی در پایان ضمن ابزار نگرانی از تعداد زیادی مدارس دوشیفت استان قم اظهار کرد: متاسفانه بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم به صورت دوشیفت مشغول فعالیت‌ هستند و استان قم از این ظر در رتبه ۲۷ کشوری قرار دارد که اصلا مناسب شهر قم نیست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdo909.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما