چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 63758
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
رئیس شورای شهر قم مطرح کرد:

ضرورت اجتناب معماران قمی از کارهای تقلیدی در ساخت و سازهای شهری

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم بااشاره به ضرورت توجه به طرح های خلاقانه از سوی معماران گفت: معماری ایران دارای پیشینه، تاریخ و سبک خاصی است و حیف است که به کار تقلیدی در زمینه معماری رو بیاوریم
ضرورت اجتناب معماران قمی از کارهای تقلیدی در ساخت و سازهای شهری
ضرورت اجتناب معماران قمی از کارهای تقلیدی در ساخت و سازهای شهری
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی در جشنواره نماهای برتر استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع معماری در ایران، اظهار کرد:  معماری ایران دارای پیشینه، تاریخ و سبک خاصی است و حیف است که به کار تقلیدی در زمینه معماری رو بیاوریم، تقلید کار ساده ای است، اما فکر کردن و نوآوری کار سختی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: زمانی که یک معمار برای یک پروژه 200 طرح  و راهکار ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که بر روی آن پروژه فکر و اندیشه شده است، معماران باید فکر خود را در زمینه نما تغییر داده و فضایی بسازند که متناسب با فرهنگ و تمدنشان باشند.

جلالی افزود: زمانی که یک نمایی معروف می‌شود، حاصل یک ایده است، باید جلساتی برگزار شود که تغییر نگرشی در زمینه نماها در کشور و استان قم به وجود بیاید، طرح‌های برتر در حوزه نما هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خلق ایده‌های جدید در حوزه معماری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که ایده‌های جدید را در زمینه معماری و نما مطرح کنیم، در این عرصه موفق خواهیم شد.
 
انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcivyaq.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما