سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب : 63998
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای شهر قم:

دریافت مالیات از سازمان‌های تابعه شهرداری مطابق قانون نیست

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری و سازمان‌های تابعه مطابق با قانون خود عمل می‌کند و ملزم به این کار است و بر همین مبنا استحقاق این را ندارد که از آن مالیات دریافت شود.
دریافت مالیات از سازمان‌های تابعه شهرداری مطابق قانون نیست
دریافت مالیات از سازمان‌های تابعه شهرداری مطابق قانون نیست
به گزارش قم نیوز حسین اسلامی در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست حسن بختیاری و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تاکید بر اینکه روح قانون در حذف موسسات زیرمجموعه شهرداری معطوف به شرکت‌های اقتصادی بود اظهار کرد: بنا نبود که شرکت‌‌های خدمت‌رسانی زیرمجموعه شهرداری نیز از معافیت مالیاتی استثنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌هایی چون اتوبوسرانی و آتش‌نشانی هزینه می‌کنند تا خدمات مطلوب به مردم ارائه شود تصریح کرد: باید روح قانون را تفسیر کرد و اگر درست تفسیر کنیم مشکل حل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه تفسیر موضوعات به عهده اداره کل امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی است گفت: این مسائل می‌شود که درون استان حل شده و دیگر کار به خارج از استان منحرف نشود.

وی گفت: حقوقی که شهرداری پرداخت می‌کند چطور درآمد است و در این زمینه مشکل در روح قانون است.

اسلامی با اشاره به نوع حسابداری شهرداری و استاندارد مد نظر اداره کل امور مالیاتی اظهار کرد: مبنای ما قانون است؛ اگر براساس قانون حاکمه بر شهری دقیق عمل شده و تخلفی صورت نگرفته و مستحق مالیات نیستیم چرا بر مبنای اینکه حسابداری استاندارد مالیاتی صورت نگرفته باید ما محکوم شویم.

وی گفت: شهرداری مطابق با قانون خود عمل می‌کند و ملزم به این کار است و بر همین مبنا استحقاق این را ندارد که از آن مالیات دریافت شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcevo8p.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما