سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 6404
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی انجام می شود؛

برگزاری ششمین مجمع انجمن کلام اسلامی در قم

قم نيوز : قم نیوز: : دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ششمین مجمع انجمن کلام اسلامی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار می شود.
برگزاری ششمین مجمع انجمن کلام اسلامی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به تاسیس انجمن کلام اسلامی حوزه در سال ۸۳ اظهار کرد: این انجمن به دلیل جایگاهی که علم کلام در جوامع اسلامی دارد، به برخی شبهات در حوزه عقاید دینی پاسخ داده و اصول و عقاید مذهب شیعه را تبیین می‌کند.

وی به فعالیت‌های بخش پژوهشی انجمن کلام اسلامی اشاره کرد و گفت: این انجمن تاکنون همایش‌هایی در زمینه وحی کلام الهی و سیر تطور کلام شیعه برگزار کرده و در زمینه برگزاری همایش جریان‌شناسی اندیشه‌های کلام اسلام در سده اخیر مشارکت داشته است.

مسوول بخش ارتباطات و همکاری‌های علمی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه خاطرنشان کرد: انجمن کلام اسلامی نشست‌هایی در زمینه نقد کتاب آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و مسائل کلان علمی کشور برگزار کرده و همکاری‌هایی نیز با معاونت علمی ریاست جمهوری در انجام طرح ممیزی دانش کلام داشته است.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های علمی و کلامی در نشست‌های تخصصی انجمن، موضوعات مرتبط علم کلام با سایر علوم را بررسی می‌کنند، عنوان داشت: تاکنون بیش از ۶۰ موضوع مرتبط با علم کلام در حوزه‌های مختلف علوم بررسی شده است.

اشکوری با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی گفت: این انجمن در بخش آموزش، دوره‌هایی برای مخاطبان خود در سطوح مختلف و موضوعات مختلف برگزار کرده تا پاسخگوی برخی نیازهای جامعه مخاطبان باشد.

وی از برگزاری ششمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی خبر داد و افزود: این مجمع در سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان یکی از شخصیت‌های فلسفی و کلامی و به منظور پاسداشت شخصیت و آثار استاد مطهری ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه عنوان داشت: علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی درباره شهید مطهری و بایسته‌های کلامی که در آن دوران مطرح بوده در ششمین مجمع انجمن کلام حوزه به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مسوول انجمن کلام در ادامه گزارشی از عملکرد یک ساله انجمن در زمینه برگزاری نشست‌های علمی، جلسات و برنامه‌های علمی و پژوهشی انجمن ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.xdviw6djjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما