چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 64407
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس شورای شهر قم:

کاهش آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم از مسوولان وزارت نیرو مطالبه شود

قم نيوز : نایب رئیس شورای شهر قم گفت: کاهش‌ آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیازمند همراهی مدیریت ارشد استان و مسوولان وزارت نیرو است و باید مطالبات لازم را انجام شده و همچون دیگر نیروگاه‌های کشور، مثل نیروگاه کرج و شازند صرفا اجازه مصرف سوخت گاز طبیعی برای نیروگاه داده شود.
کاهش آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم از مسوولان وزارت نیرو مطالبه شود/لزوم ایجاد ممنوعیت استفاده از سوخت گازوئیل
کاهش آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم از مسوولان وزارت نیرو مطالبه شود/لزوم ایجاد ممنوعیت استفاده از سوخت گازوئیل
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری امروز با اشاره به بازدید اعضای کمیته بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قم از نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار کرد: کمیته بهداشت و محیط زیست شورا متشکل از اعضای شورای شهر، نمایندگان شهرداری، سازمان پارک‌ها، اداره کل منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با حضور در محل نیروگاه سیکل ترکیبی وضعیت آلایندگی این نیروگاه را بررسی کردند.

وی باتاکید بر اینکه بخشی از آلودگی هوای منطقه پردیسان متوجه آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم است تصریح کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم با پیگیری‌های لازم، اقدامات اصلاحی در این نیروگاه انجام شده و مشکل به حداقل برسد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی از اصلی‌ترین عواملی که موجب آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی است را نوع سوخت مصرفی آن عنوان کرد و افزود: البته در شرایط فعلی سوخت مصرفی نیروگاه گاز طبیعی است که آلایندگی بالایی ندارد اما در مواقعی از سال خصوصا فصول سرد، سوخت گازوئیل استفاده می‌شود که آلایندگی شدیدی دارد و در جلسات مشترک تاکید بر این بوده که نیروگاه به سمتی پیش برده شود که مصرف سوخت گازوئیل به حداقل ممکن برسد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش‌ آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیازمند همراهی مدیریت ارشد استان و مسوولان وزارت نیرو است گفت: مسوولان مرتبط باید مطالبات لازم را انجام دهند تا همچون دیگر نیروگاه‌های کشور، مثل نیروگاه کرج و شازند صرفا اجازه مصرف سوخت گاز طبیعی برای نیروگاه داده شود که اگر این اتفاق بیفتد بخش قابل توجهی از مشکلات آلایندگی نیروگاه کاهش می‌یابد.

بختیاری با بیان اینکه متاسفانه نماینده اداره کل محیط زیست استان در جلسه حاضر نبود تا در جریان مسائل و مطالبه شکل گرفته در خصوص کاهش آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی باشد تصریح کرد: با این حال مجموعه کمیته بهداشت و محیط زیست شورا به دنبال این است که با پیگیری بیشتر شرایط آلایندگی را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند تا تخصیص گاز طبیعی به عنوان تنها سوخت مصرفی نیروگاه مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: همچنین بحث دیگری نیز در این بازدید مطرح شد که در خصوص توسعه فضای سبز پیرامونی نیروگاه بود؛ 120 هکتار زمین بایر در مجاورت نیروگاه وجود دارد و نظر کمیته محیط زیست بر این بود که این محدوده باید به فضای جنگلی و سبز تبدیل شود که قطعا این کار می‌تواند در تلطیف هوای پیرامون نیروگاه نقش داشته باشد.

عضو شورای شهر قم اذعان کرد: در این راستا شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز هم قول مساعد در ارائه مشاوره‌های فنی و سایر کمک‌ها دادند.

وی خاطرنشان کرد: باید رویکردها در بخش‌های مختلف استان به سمتی رود تا تولید آلودگی نیروگاه در محدوده پردیسان را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdca0yni.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما