چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 64713
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم:

افزایش سواد اجتماعی پیش شرط ورود به شهر هوشمند است

قم نيوز : معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: یکی از پیش‌شرط‌های ورود به شهر هوشمند آگاهی و سواد اجتماعی است.
افزایش سواد اجتماعی پیش شرط ورود به شهر هوشمند است
افزایش سواد اجتماعی پیش شرط ورود به شهر هوشمند است
به گزارش قم نیوز محمد شاکر آرانی ظهر امروز در سلسله نشست‌های تخصصی عش آل محمد(ص) که با موضوع شهر هوشمند؛ ضرورت یا انتخاب در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه مبانی نظری شهر هوشمند در کشور تبیین شده است اظهار کرد: در بحث شهر هوشمند مردم، حاکمیت و بنگاه‌های خصوصی بازیگران اصلی هستند؛ مردم و بنگاه‌ها منتظر حاکمیت نمی‌نشینند و حاکمیت باید قاعده بازی را هوشمند بچیند تا منفعت جمعی برای شهر ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و بخش خصوصی کار خود را به بهترین شکل پیش می‌برند گفت: شهر هوشمند مصرف‌گرا نیست و به شکلی نیست که مدیریت مصرف نداشته باشد و کمبود منابع ما را مجبور می‌کند که مدیریت مصرف داشته باشیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: قدرت و اقتدار حاکمیت باید به سمت مردم سوق پیدا کند؛ ما نیازمند توسعه هوشمند مبتنی بر مشارکت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از پیش‌شرط‌های ورود به شهر هوشمند آگاهی و سواد اجتماعی است گفت: در قم بعد از تهران ضریب نفوذ بالا وجود دارد و سواد اجتماعی بالاتری نیز در جامعه قم شکل گرفته و این‌ها ظرفیت‌هایی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcae0ni.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما