پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 64758
منبع : خبرگزاری مهر

چهارمین همایش توسعه گردشگری استان‌های قم، اصفهان ومرکزی برگزار شد

قم نيوز : چهارمین همایش توسعه گردشگری سه استان اصفهان و مرکزی با حضور مسئولان این استان‌ها و فعالان عرصه گردشگری در قم برگزار شد.
چهارمین همایش توسعه گردشگری استان‌های قم، اصفهان ومرکزی برگزار شد
چهارمین همایش توسعه گردشگری استان‌های قم، اصفهان ومرکزی برگزار شد


    استانها قم

۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
به گزارش قم نیوز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در چهارمین همایش توسعه گردشگری استان‌های قم، اصفهان و مرکزی که در قم برگزار شد، گفت: برگزاری این دست همایش‌ها کمک می‌کند تا گردشگری فرصت‌ها و چالش‌های انها را بشناسیم و در جهت رونق و گسترش آن گام‌های بلندی برداریم.

عیسی رضایی با بیان اینکه ما می‌توانیم با تکیه بر اشتراکات موجود بین سه استان صنعت گردشگری را توسعه و رونق ببخشیم افزود: سالانه ۲ و نیم میلیون توریست و گردشگری خارجی به قم سفر می‌کند که گویای ظرفیت‌های بالقوه قم توسعه این صنعت است.

قم سالانه میزبان ۲۵ میلیون زائر و گردشگر است

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این مراسم با تأکید بر حداکثر بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری قم و استان‌های همجوار گفت: این استان سالانه میزان ۲۵ میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان است ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت‌های حضور زائران در این استان استفاده کامل شود.

یونس عالی‌پور در ادامه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی قم در نبطیه لبنان گفت: طی روزهای ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری این برنامه اجرا و حوزه فرهنگی اقتصادی استان نیز کار تاریخی و ماندگاری را ارائه داد که مورد استقبال بی‌نظیر لبنانی‌ها قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به علاقه مردم و شیعیان لبنان به شهر قم و حرم حضرت معصومه (س) این کشور از بهترین و مناسب‌ترین بازارهای گردشگری قم و استان‌های مرکزی و اصفهان به شمار می‌رود.

معاون استاندار قم با بیان اینکه سه استان یاد شده باید با یکدیگر در جذب بیش از پیش توریست و گردشگر همکاری داشته باشند، افزود: زائرانی که به قم سفر می‌کنند، باید این باور در آنها ایجاد شود که بهترین خدمات را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: همچنین یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر عراقی نیز وارد قم می‌شوند و از آنجا که با برخی از کشورها اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای داریم، جذب آنها با توجه به شرایطی خاص اقتصادی منطقه نیازمند برنامه‌ریزی مفصل و مطلوبی است.

عالی‌پور، نبودن یک کانال رسمی و معتبر برای عزیمت زائران عراقی به قم را فقدان اساسی در حوزه گردشگری مذهبی عنوان کرد و افزود: با توجه به قرابت و خویشاوندی عراقی‌های ساکن قم با زائران عراقی این موضوع باعث شده که آنان از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف به این استان سفر کنند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سفر زائران مذکور از طریق کانال‌های غیر رسمی، شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی راه‌اندازی و ثبت شدند، گفت: با این حال تعداد زائر اولی‌ها و کسانی که به شکل رسمی و قانونی وارد قم می‌شوند، کمتر از زائرانی است که با واسطه دلالان به قم می‌آیند که اقداماتی نیز در حوزه حج و زیارت، میراث فرهنگی و حوزه گردشگری عراق انجام شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به موضوع توریسم درمانی و ظرفیت‌های کشور و قم، ایجاد شرکت‌های فعال در این زمینه را ضروری دانست و افزود: برای استفاده از همه توانمندی‌های قم، مرکزی و اصفهان باید به صورت مشترک شرکت‌هایی ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت توسعه و عمران قم در راستای جذب گردشگر به‌ویژه در حوزه سلامت گفت: نه تنها در حوزه زائران عراقی و گردشگری سلامت بلکه در سایر بخش‌های گردشگری مانند گردشگری معرفتی نیز می‌توانیم، کارهای خوب و مؤثری را با دعوت از نخبگان و دانشمندان از سراسر جهان انجام دهیم.

گفتنی است در این که همایش با هدف توسعه گردشگری در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان برگزار و در پایان نیز تفاهم نامه‌ای میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، فرمانداری و شرکت توسعه و عمران قم برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این سه استان با مرکزیت قم امضا شد.

خاطرنشان می‌شود یکی از مباحث مطرح شده در این همایش ایجاد راه دسترسی از قم به طرف مشهد اردهال بود و برای این طرح که مراحل مطالعات و عملیات اجرایی آن از امسال آغاز شده اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال از سوی اصفهان تخصیص پیدا کرده است.

در پایان همایش با اهدا لوح از هنرمندان و مدیرکل‌های گردشگری استان‌ها و تعدادی از فعلان صنعت گردشگری و همچنین مسئول روابط عمومی گردشگری قم محمد حسین حیدری فرد تقدیر شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjoaem.uqexizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما