يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 64864
منبع : خبرگزاری مهر

ارزش شب قدر به دعا و عبادت است/ شبی برتر از هزار ماه

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: درک معنوی شب قدر و عبادت و دعا در این شب، معادل هزار ماه عبادت است.
ارزش شب قدر به دعا و عبادت است/ شبی برتر از هزار ماه
ارزش شب قدر به دعا و عبادت است/ شبی برتر از هزار ماه
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه خداوند در بعضی زمان‌ها، مکان‌ها، اشیاء و افراد برکت خاصی قرار داده است، اظهار کرد: سرزمین مکه از همان مکان‌هاست که دو رکعت نماز در این سرزمین معادل ۱۰۰ هزار رکعت است.

وی افزود: همچنین اگر بخواهیم به افرادی که خداوند برای وجود نازنین ایشان برکت خاصی قرار داده می‌توان به حضرت زهرا(س) اشاره کرد که همه سادات را خداوند از نسل ایشان قرار داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اشیائی که خداوند در آن برکت خاصی را قرار داده است، تصریح کرد: سنگ در حالت عادی ارزشی ندارد ولی زمانی که این سنگ حجرالأسود شد تبدیل به قطعه‌ای از دیوار خانه خدا می‌شود.

وی با اشاره به برکتی که خداوند در برخی زمان‌ها قرار داده است، عنوان کرد: به خواست خداوند، شب‌های قدر زمان پربرکتی است و به همین دلیل خداوند در قرآن کریم به ارزش شب‌های قدر اشاره می‌کند و می‌فرماید: ارزش عبادت در این شب از هزار ماه که بیش از ۸۰ سال می‌شود، بیشتر است.

شاخصه‌های شب قدر

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: در این راستا روایت داریم که رسول گرامی اسلام(ص) در جمع اصحاب فرمودند در بنی اسرائیل افرادی بودند که هزار ماه جهاد کردند و اصحاب عرض کردند یا رسول الله... ای کاش ما هم چنین عمری داشتیم که هزار ماه جهاد می‌کردیم که در این موقع آیه «لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» نازل شد و خداوند فرمود شما یک شب قدر را درک کنید معادل همان هزار ماه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ارزش‌های شب قدر نزد خداوند گفت: ارزش این شب به خوابیدن، به بطالت گذراندن و صرف درک زمانی نیست، بلکه روایات نشان می‌دهد ارزش شب قدر به دعا و نماز و عبادت در این شب است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، شاخصه‌های شب قدر را نسبت به سایر شب‌ها مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فرود فرشتگان از آسمان روی زمین از جمله شاخصه‌های این شب است و هیچ شبی مانند شب‌های قدر فرشته به زمین نمی‌آید.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه توجه حضرت ولی عصر(عج) و امام معصوم(ع) در هر زمان نسبت به اعمال مردم از دیگر شاخصه‌های شب قدر محسوب می‌شود، گفت: در روایات آمده پیامبر اکرم(ص) به حضرت امیر المؤمنین(ع) فرمودند که آیه «اِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ» در مورد تو و فرزندان توست و خانه‌ای که فرشتگان نازل می‌شوند این خانه‌هاست و ولی خدا در این شب توجه خاص به مردم و پیروانش دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchk6n-.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما