پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : 64934
منبع : خبرگزاری فارس

سبقت خیرین در طرح اکرام ایتام/از بخشش هدیه تولد تا فروش انگشتر 8 میلیونی

قم نيوز : مراجع عالی‌قدر، خیرین و مردم استان قم همزمان با 21 رمضان با کمک‌های نقدی و غیر نقدی حمایت خود را از مددجویان و ایتام کمیته امداد در قالب طرح محسنین را نشان دادند.
سبقت خیرین در طرح اکرام ایتام/از بخشش هدیه تولد تا فروش انگشتر 8 میلیونی
سبقت خیرین در طرح اکرام ایتام/از بخشش هدیه تولد تا فروش انگشتر 8 میلیونی
به گزارش قم نیوز مراجع تقلید، خیرین و مردم استان قم همزمان با شام 21 رمضان با کمک‌های نقدی و غیر نقدی حمایت خود را از مددجویان و ایتام کمیته امداد در قالب طرح محسنین اعلام کردند.

پیش از راه‌اندازی پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی در میدان آستانه قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در استان قم با پرداخت مبلغ 15 میلیون تومان برای اطعام ایتام از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم حمایت کرد.

همزمان با 21 رمضان و در آغاز طرح محسنین نیز آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مبلغ دو میلیون تومان به صورت نقدی به مددجویان کمک کرد.

پایگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از صبح روز 21 رمضان در میدان آستانه برای دریافت کمک‌های مردمی برپا شده و تا هنگام سحر و اذان صبح نیز فعالیت این پایگاه ادامه یافت، همچنین برنامه پیش از افطار باز باران شبکه سیمای قم به صورت زنده از میدان آستانه و با همکاری کمیته امداد استان قم پخش شد.

یکی از شیعیان فرانسوی نیز در هنگام برپایی پایگاه کمیته امداد در میدان آستانه با پرداخت مبلغ 7.5میلیون تومان حمایت خود از 25 یتیم زیر پوشش کمیته امداد برای مدت یک سال را اعلام کرد.

برخی از مردم نیز در هنگام اهدای هدایا و کمک‌های نقدی درد و دل‌ها و راز و نیازهای خود را بیان می‌کردند که از جمله این افراد کسانی که بودند که در سال گذشته نذر کرده و پس از ادا شدن حاجت امسال برای پرداخت نذر و ادای دین خود در این پایگاه حضور یافته بودند.

عده‌ایل از شهروندان قمی طلاهای فرزندانشان را به مددجویان و ایتام اهدا کردند و فرد دیگری نیز تمام مبالغی که دیگران به عنوان هدیه تولد به نوزادش اهدا کرده بودند را به نیازمندان بخشید.

لازم به ذکر است، مادر شهید عباسعلی عباسی نیز مبلغی را برای کمک به نیازمندان و مددجویان اهدا کرد.

حلقه ازدواج، النگو، انگشتر مردانه، اسباب بازی و اثاثیه منزل از جمله دیگر کمک‌هایی است که مردم خیرخواه قم در کنار وجوه نقد به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد اهدا کردند.

تکیه‌ای مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در قم نیز پس از پخش گزارشی از 6 خانواده نیازمند حمایت، این خانواده‌ها را به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) دعوت کرد.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز ضمن بازدید از این پایگاه‌، اظهار کرد: از مردم قم انتظارات بسیار بالا است و ما وصف مردم قم را بسیار شنیده بودیم ولی امروز با حضور در میان مردم قم دریافتیم که واقعا مردم قم در امر کمک‌رسانی به محرومان پر شور هستند.

وی با بیان اینکه حرکت مردم در شهر قم بسیار پرشور است و می‌تواند در سطح کشور به عنوان الگو معرفی شود، خاطرنشان کرد: همه ایران از مردم قم یک ذهنیت در تدین و انقلابی‌گری دارند چراکه در طول انقلاب نیز استان قم همیشه در راس فعالیت‌های انقلابی بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: یتیم نوازی و فقیر نوازی رسم امیرالمومنین(ع) بوده است و  چه خوب است که ما نیز در این شب‌ها از ایشان درس گرفته و به فقرا و یتیمان توجه بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور و امیرآبادی که هر دو نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی هستند و سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این پایگاه حضور یافته و مبالغی را به نیازمندان کمک کردند.

یکی از مردم خیرخواه استان قم نیز انگشتر فیروزه خود که با نقش اسم زیبای «علی» تزئین شده بود را برای کمک به هر 6 گزارش پخش شده به فروش گذاشت و یکی دیگر از مردم فقیرنواز قمی این انگشتر را با مبلغ هشت میلیون تومان خریداری کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj1dv.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما