شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 64982
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خبر داد

اخطار به كارخانه‌هاي غير مجاز توليد خوراك دام

قم نيوز : رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: در زمينه کارخانه‌های غير مجاز با تلاش فراوان سازمان نظام مهندسي كشاورزي و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری جلسات با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه‌های غیرمجاز داده شده و سازمان در اين زمينه پيگيري لازم را انجام مي‌دهد.
اخطار به كارخانه‌هاي غير مجاز توليد خوراك دام
اخطار به كارخانه‌هاي غير مجاز توليد خوراك دام
به گزارش قم نیوز عباس خرمی امروز با اشاره به مشکلات موجود در تولید خوراک دام استان و ارتباط آن با سلامت غذایی جامعه اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی با استفاده از دانش کارشناسان خط تولید محصولات به برنامه‌ریزی و بررسی بیش از هر زمان دیگری نیازمند است.

وی تولید خوراک دام و طیور سالم را یکی از حوزه‌های مهم بخش کشاورزی ذکر کرد و افزود: این امر به تولید محصولات لبنی و فرآورده‌های گوشتی سالم و سلامت غذایی جامعه منجر می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با اشاره به مشکلات موجود در تولید خوراک دام و طیور استان گفت: مجوزهای فعالیت کارخانه‌های خوراک دام از سوی سازمان جهادکشاورزی، سازمان صمت و سازمان میادین میوه و تره بار صادر می‌شود که این امر سبب می‌شود بی‌نظمی در کنترل و نظارت بر سلامت خوراک دام تولیدی استان به وجود آید.

وی یادآور شد: نظارت کارشناسی برای تعداد محدودی از کارخانه‌های خوراک دام استان وجود دارد و الزام قانونی برای نظارت بر تولید تمام کارخانه‌های خوراک دام استان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به فعالیت غیرمجاز تعداد 22 کارگاه گفت:‌ این کارگاه‌ها با مجوز آسیاب اقدام به تولید و فروش کنسانتره می‌کنند. در زمینه کارخانه‌های بدون مجوز با تلاش چندین ساله این سازمان و سازمان جهاد کشاورزی استان و مکاتبات و برگزاری جلسات با مدیران استانی، یک مرحله اخطار به کارخانه‌های غیرمجاز داده شده و سازمان در این زمینه پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

وی به ماده سه فصل 3 تصویب نامه هیئت وزیران اشاره کرد و افزود: الزام قانونی در زمینه استفاده از کارشناسان کشاورزی دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد ولی این امر در عمل تحقق پیدا نکرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خاطرنشان کرد: از طرفی این مشکلات قدرت رقابت کارخانه‌های با مجوز و زیر پوشش نظارت را کاهش می‌دهد و از طرفی دیگر با فعالیت کارخانه‌های غیرمجاز، کنسانتره بی‌کیفیت و غیربهداشتی در گردونه تولید استان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این امر تأثیر مخرب در سلامت تغذیه دام و انسان داشته و همچنین بی‌اعتمادی دامداران را به همراه دارد و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ترویج استفاده از کنسانتره آماده و همچنین سیستم کنترل و نظارت بر تولید و توزیع آن در استان را بی‌اثر می‌کند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcir3aq.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما