جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 65447
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی در نشستی با رئیس رسانه ملی:

آماده همکاری با رسانه ملی هستیم/رسانه در ذات حوزه هاي علميه نهفته شده است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: به عنوان مدير حوزه و مجموعه نهادهاي مديريتي آن، آماده هستيم تا ضمن تبيين انتظارات و توقعات خود، هم افزايي هاي هدفمند و تاثيرگذار با رسانه ملي را پيگيري كنيم
آماده همکاری با رسانه ملی هستیم/رسانه در ذات حوزه هاي علميه نهفته شده است
آماده همکاری با رسانه ملی هستیم/رسانه در ذات حوزه هاي علميه نهفته شده است
به گزارش قم نیوز آیت الله عليرضا اعرافي، مديرحوزه هاي علميه در نشست مشترک حوزه های علمیه با سازمان صداو سیما که در قم برگزار شد، با بيان اينكه رسانه ملي تاثير بسزايي در دستاوردهاي انقلاب اسلامي دارد، گفت: همه بايد قدردان خدمات رسانه ملي در گسترش پيام اتقلاب اسلامي، معارف و ارزش هاي ديني باشيم.

وی در ادامه به جايگاه و منزلت شهر مقدس قم و نيز سرمايه هاي عظيم فكري و معرفتي اين شهر اشاره و تصريح كرد: طلبه هاي بسياري در شهر مقدس قم از تمام شهرهاي ايران و نيز 130 كشور جهان حضور دارند كه اكثر آنها جزو نخبگان و استعدادهاي برتر به شمار مي روند.

مديرحوزه هاي علميه سراسر كشور با اشاره به اين كه 50 هزار نفر از 130 كشور جهان در حال تحصيل در جامعه المصطفي العالميه هستند، خاطرنشان كرد: در اين دانشگاه بالغ بر 200 رشته و گرايش در مجموعه نهادهاي حوزوي ارائه مي شود كه بيش از 10 هزار استاد و پژوهشگر در اين عرصه هاي علم فعاليت و قلم فرسايي مي كنند.

آیت الله  اعرافي، جمع آوري محصول علوم انساني با نگاه اسلامي را از برجسته ترين فعاليت هاي مراكز ديني شهر مقدس قم دانست و يادآور شد: بيش از 300 مجموعه و نهاد در شهر قم فعاليت مي كنند و بيش از صد مجله به عنوان مجلات حوزوي، مجوزهاي خود را اخذ كرده اند و مي توان از محتواي آنان بهره برد.

مديرحوزه هاي علميه سراسر كشور با تأكيد بر اين كه شهر مقدس قم در ايران و جهان تاثيرگزار است، خاطرنشان كرد: حوزه هاي علميه به معناي نو و جديد ان چند سالي است كه به حوزه رسانه ورود كرده اند و بايد گفت كه رسانه به معناي كهن آن در ذات حوزه هاي علميه، نهفته شده است.

وی، نقش آفريني دانش آموختگان جامعه المصطفي در 300 انجمن علمي و فرهنگي و راه اندازي شبكه هاي مختلف فرهنگي و رسانه اي را يكي از دستاوردهاي ارزشمند اين دانشگاه عنوان كرد و يادآور شد: در دوره جديد مديريت حوزه هاي علميه، بر اساس منشور روحانيت و اسناد بالادستي، حوزه بايد بتواند خود را در فضاي مجازي و رسانه، بازسازي و باز آفريني كند و در طراحي رشته ها و دوره هاي مهارتي مرتبط، گام هاي مستحكمي بردارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بازنمايي انديشه حوزه در فضاي رسانه و فضاي مجازي را يكي از تاكيدات برنامه اي حوزه هاي علميه برشمرد و اذعان داشت: حوزه هاي علميه آماده هم انديشي و هم افزايي با رسانه ملي هستند.

آیت الله  اعرافي تصريح كرد: به عنوان مدير حوزه و مجموعه نهادهاي مديريتي آن، آماده هستيم تا ضمن تبيين انتظارات و توقعات خود، هم افزايي هاي هدفمند و تاثيرگذار با رسانه ملي را پيگيري كنيم

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfejdv.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما